luni, 6 iulie 2009

Cholpon-ata si inapoi la bishkek

culmea e ca partea asta e cea mai palpitanta a expeditiei,desi scapaseram de crevase,avalanse.
veti vedea ca viata unui om depinde de o decizie a unui alt om,ca asa zisii prieteni de munte vor sa para leaderi si ,in conditii dificile ,ei nu te mai cunosc,din foarte mare nefericire si pacate.
deja pe 9 august 2006,cristi serban a vrut sa plecam in cholpon-ata.cum habar nu aveam cum sta treaba pe acolo,trebuia sa il ascult.acuma ca stiu,e mult mai simplu.
am dat 20 de dolari fiecare din karacol pana in cholpon-ata.
statiunea asta e aflata la baza muntilor kungey-ala-tau care formeaza granita cu kazahstanul.
cel mai inalt pisc din kungey ala-tau si totodata din kazahstan se numeste Talgar-4970 m.
statiunea ,pe ansamblu,nu mi-a placut.e totul la gramada,parca nimic spatios,plaja lacului issik-kul e mica ,neincapatoare pentru invazia de kazahi care "sar"doar granita ca sa faca plaja aici.
gazdele sunt cam neprimitoare,desi ar vrea sa faca un ban.
noi am stat cu 200 de somi,la o gazda,adica cu vreo 5 dolari pe noapte de persoana.
in camera mirosea a igrasie si a miros de bolnav.gazda avea 5 copii si fata cea mai mare avea paispe ani si se incerca un dialog cu noi.limbajul semnelor,ca dialog...
fata vazu ca am un parfum la mine si ii placu.eu i l-am oferit cadou.nu stiu ce sa zic,ma puneam in locul ei,in perioada comunista,cand nu prea vedeam nimic din occcident sau,foarte rar.
deja kargastan este o tara democratica,eu as zice ca este inca pseudo-democratica.este in umbra marelui urs,inca......
in cholpon-ata am facut baie in cel de-al doilea lac glaciar din lume.nu stiu cand oi mai pupa eu asa ceva.dar mi-am facut de cap,caci mi-am dat si slipul jos si nationalitatile ruse s-au cam speriat,ei facand baie cu costum de baie.apoi,noaptea,la 12,dupa ce am bagat in mine niste chiftele mari si cam puturoase,am sarit iar in issik-kul,gol-golut.
un lac la 1600 m altitudine,cu o adancime de 80 de metri,cu o lungime de 185 de km si o latime de 80 de km.ce ziceti?
un lac de pe malul caruia se vad ghetarii iar tu poti face baie,vara ,evident.
de aici,din cholpon-ata nu mai m-am inteles cu cristi serban.
el a inceput sa bea cu galeata si a vomitat pe asternuturile gazdei.gazda a zis sa plecam si cristi a zis nervos,beat fiind,bine ,ok,plecam.
in aceiasi seara am luat un taxi din cholpon-ata pana in bishkek.am traversat tot lantul kungey-ala-tau,care delimiteaza kazahstanul de kargastan.mi-aduc aminte ,si ma amuz,ca ,al meu coechipier,beat fiind,i-a spus soferului sa opreasca ,ca a vazut pe unii cu peste de vanzare ,pe autostrada.a luat un peste afumat si i l-a lipit aluia pe geamul taxiului.
in vreo opt ore am ajuns in bishkek.soferului i-am platit 40 de dolari de persoana,pentru vreo 300 de km.
in bishkek au inceput certuri mari pentru ca eu vroiam sa vizitez cat mai mult,iar partenerul sa se distreze.
am ramas amandoi fara bani si l-am rugat pe cristi ca sa-l roage pe taica-su sa imi imprumute si mie bani.el nu a vrut pentru ca vroia sa cheltuiasca cu bautura foarte mult.
am rugat si eu pe cineva drag si m-a ajutat.
in bishkek ne-am separat.eu am ramas la abdumamunova nr.256,el a plecat in alta parte.
facusem rost de 150 de euro si mi-am propus sa mai fac o expeditie!!! in kargastan,binenteles,aproape de bishkek,intr-un lant montan cu varfuri de 4900 metri altitudine.
sa vedem ce va urma!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu