luni, 8 august 2011

TRAVERSAREA UNEI PARTI DIN MUNTII BALCANII CENTRALI(STARA PLANINA),SOLITAR:PARTEA A DOUA:DE LA KALOFER LA CABANA RAI SI CASCADA RAYSKOTO PRASKALO


Pe 31 iulie 2011 m-am trezit la sapte si am plecat la noua dimineata.
Am urmat un drum ce descria niste serpentine namoloase,am iesit pe un platou larg,cu fanete si cai care pasteau,apoi am urmat un drum prafos de tara;ma intrebam daca asta era drumul de intrare in rezervatia Parcul National Balcanii Centrali.Mi-am spus:"fie ce-o fi,poate oi mai pierde o zi,nu mai conteaza".
O femeie cobora in viteza cu o carutza trasa de un magarus.Am intrebat-o daca pe aici e drumul spre ija Rai(adica spre cabana Rai).Ea mi-a spus ca pe aici este.Tinta zilei,targetu',obiectivu'era sa urc Varful Botev,care se vedea tentant de bine,ziua de 31 fiind foarte frumoasa.Credeam ca voi face 5(cinci) ore pana pe el,dar....


Dar prima surpriza placuta aparu:eram la intrarea in rezervatie,la o ora de la plecarea de la cort(desigur,mi-am carat tot cu mine,nu am facut tabere intermediare).Un tinerel cobora agale de la cabana si imi spuse ca fac doar 2 ore pana la cabana.Abureala de dimineata...

Urcam vertiginos,avand resurse interioare nebanuite.Profitam,dar nu de altii,ci de natura generoasa,de timpul "probabil" minunat,de faptul ca inca mai pot.Nu mai iesisem pe munte de 2 luni,si totusi parca aveam aripi,motivatie..


De cum intri in rezervatie,poteca se contureaza foarte bine si n-ai sanse s-o pierzi.


Dupa o ora de la intrare,am ajuns la prima sursa de apa care nu este in poteca,ci ascunsa in niste boscheti.E vorba de o cismea,si ca...tot veni vorba de cismele,vreau sa va spun ca sunt foarte bine amenajate cismelele pe potecile montane din Stara Planina.Nu e nici un izvor lasat,asa,sa curga dintr-o teava de plastic sau nu e facuta nici o improvizatie din vreun pet.


Ma intalneam cu multi excursionisti care coborau.Sincer,imi doream cat mai liniste si intimitate la cabana Rai,dar,nu a fost asa acolo,ci am gasit foarte multi turisti,desi in ziua aceea plecasera spre vale vreo 70.


Prima "pacaleala" ,daca pot sa-i zic asa,a lui google earth iesi la iveala:este vorba de o vale care nu-mi aparea dar aici, pe teren,se casca intr-un hau adanc....


Pe moment m-am desumflat,caci era de coborat aceasta vale cu o intindere vasta,dar si o coborare pe masura,lunga,apoi urcarea inca pe atat,ca sa ajung la cabana.Era ora 12 si am decis sa iau pranzul.Mi-am zis ca daca o sa merg incet si sigur,voi ajunge la trei.Aproape ca s-a adeverit,cu o "greseala" de juma de ceas.
Pe acest traseu am mai intalnit inca 2 surse de apa,adica 2 cismele.Si ,surpriza surprizelor,truse sanitare de prim ajutor ,agatate in copaci.Se supara unii cand mai scriu aici ca suntem cum suntem,noi romanii,pana si pe munte...Nu respectam nimic,rupem refugii,stricam geamuri apoi avem pretentia sa fim bine-vazuti prin Europa.Faptele noastre vorbesc,dar uite ca si ale bulgarilor.Dan Alexe mi-a spus ca a fost pus de curand un refugiu la Podu Giurgiului,n Fagaras,si repede i s-a demolat un geam.De ce trebuie sa devastam,cand am putea pune si noi o biata trusa sanitara intr-un copac?


Un comentariu:

  1. cred ca ma topeam de caldura daca veneam cu rucsacul...socotesc ca acesti munti sint frumosi toamna cind se schimba culoarea. Da, interesanta zona cu ursi, casca aia, abruptul. Si e mai greu sa tirasti pe abrupt ditamai bagajul dar asta cum se numeste?Antrenament sau chin?

    RăspundețiȘtergere