sâmbătă, 11 februarie 2012

DARVARI SUB ZAPADA,8 FEBRUARIE 2012



















































































































Darvari este un sat aflat in plina Campie a Baraganului,la 40 km sud est de Bucuresti si 5 km distanta fata de Fundulea.Cand am ajuns acolo,volele dadusera zapada doar pana la intrarea in sat,restul fiind izolat.Noi am adus alimente pentru rude si altii faceau la fel.Puteam merge pe deasupra gardurilor,si uneori pe deasupra caselor.Era incredibil sa te uiti la oameni in curti,de pe creasta valurita a zapezii.De ger,nu mai spun.Nu puteam sa stau fara manusi mai mult de 10 secunde.

Cand am ajuns la locatia noastra,poarta era descisa si am trecut pe deasupra ei.Poarta are doi metri si zece ,cam asa.Cum se trece de la o casa la cealalta mult mai simplu,peste garduri.Multa lume a pierdut cainii si nu e de ras.Alimentele le aduc rudele de la Fundulea sau de la Bucuresti.Aici n-ai cum sa controlezi vantul,bate din toate directiile,este camp deschis.Lacul paarea ca e ca o platosa metalica iar ramurile copacilor parca erau mestesugite de vreun mester sticlar.Am plecat cu greu de acolo pentru ca se facuse coloana de masini sidistanta intre parapetii zapezii era mult prea mica,neavand cum sa depasesti.Pe DN3 se circula bine,doar la padurea de la Branesti fiind ceva gheata.

5 comentarii:

  1. Ciprian rămîne omul deosebit pe care îl ştiu dintotdeauna...
    Să rămîi tot aşa!

    PS
    Ce mai face Cristi, cel cu coada cîndva?
    Răspunde-mi la mmordean@yahoo.com
    Am nimerit nişte filme cu el...

    De la tine am găsit o scrisoare din armie. Către mine.

    RăspundețiȘtergere
  2. daca si lumea era aprovizionata din timp iesea mai bine cu zapezeala. Noi am mai vazut zapezi asa mari dar neavind puncte de reper nu ne-am dat seama. E o experienta poate unica in viata noastra, desi climatologii polonezi anuntasera o mica glaciatiune acum vreo 2 ani! Oare in ce conturi se duc banii comunali? :(

    RăspundețiȘtergere
  3. Poate daca satele ar fii avut o centura de vegetatie, poate ar fii fost mai putina zapada...

    RăspundețiȘtergere
  4. in proiectele unde sunt voluntar,deocamdata nu exista impaduriri in zona asta,Tamadaul Mare ,Fundulea,Darvari.exista o foarte ica padure,Calareti(vezi google earth),dar prea putin reprezentativa.la aroganta celor de la primaria din Tamadaul Mare,trebuie sa treaca ceva timp ca sa putem convinge sa ne dea un teren dezafectat,pentru plantari.ar existaa acest teren,aproape de baraj.tine doar de alocarea de la primarii,a terenurilor agricole.in Calarasi am inceput sa plantam,pe la Valcelele si Dragos-Voda,dar mai trebuie in multe locuri.judetul e cel mai slab reprezentat ,in tara,privind pnderea padurilor.rezulta de aici ca vanturile puternice aduc zapezi multe ,imprastiate haotic.rezulta de aici multe lucruri urate pentru sateni.dar satenii nu au curajul sa se duca la primarie sa spuna ca trebuie sa se planteze copaci.e bizar,nu? ce pot eu sa fac e sa propun ca sefii de la viitor plus sa vorbeasca cu primarul din Tamadaul Mare pentru impaduriri.

    RăspundețiȘtergere
  5. ma intreb totusi daca pomii(in special cei fructiferi) au fost afectati de gheata de pe crengute...uff, am vazut ca mugurasii de vita sint necrozati asa ca trebuie sa bem mai putin anul asta

    RăspundețiȘtergere