sâmbătă, 19 iulie 2014

PE CULMEA HORVATCA,SPRE VARFUL PIATRA MARE,13 IULIE 2014

Culmea Horvatca din Masivul Piatra Mare este un drum de vanatoare,nemarcat,care duce exact la cota maxima a acestui munte ,1844 metri.
Descrierea de mai jos este cat se poate de succinta si adevaratii montaniarzi vor intelege acest aspect.
Pentru a va face o parere despre geografia locului,am copiat un fel de "poza-schita",care apartine lui Zoltan Hasci,membru pe site-ul Carpati.org.Restul fotografiilor sunt realizate de subsemnatul.
Traseul incepe cam la 200 metri sud de Halta Timisul de Sus,aproximativ 805 metri.
Echipa noastra,alcatuita din Mihaela,Ionut,Adrian,Mihai Marangoci ,Dinu si Ciprian Teodorescu,traverseaza apa Timisului,pe un pod,apoi urmeaza drumeagul,la stanga,in urcus abia perceptibil.Lumea,"turistii",se "relaxeaza"cu manele si bineinteles ca nu lipsesc mititeii.Marangoci ma-ntreaba:"stii cine canta,Cipriane?"
"Nu ,nu stiu,usor iritat.
"Cum,ma,nu stii,Minune ma,canta".
"Hai,lasa-ma,ma Mihaie".
In gandul meu,"bine c-am scapat de galagie,dam de linistea si frumusetea muntelui salbatec".
Drumul spre Culmea Horvatca incepe cu o bariera.Mergem foarte putin pe drum,circa 50 de metri,apoi poteca intra brusc in padure.
 Panta este pieptisa iar drumul este firav la inceput,abia zarindu-se.

Drumul este relaxant iar panta se mai domoleste.

Dupa doua ceasuri de la plecarea de la bariera,ajungem la un canton de vanatoare,pe la 1300 metri altitudine.Acest adapost este inchis cu o usa de fier si are un oblon din fier.E clar,omul nostru,vanatorul,nu s-a incurcat cu jumatati de masura,l-a inchis zdravan.Lemne sunt destule,dar n-as sta aici,in acest loc,nici cu un foc bine intretinut,toata noaptea.Poteca n-are marcaj turistic,are in schimb marcaj....de urs,foarte proaspat si des!!!!

Dupa o pauza de maxim 10 minute,plecam,tinand culmea tot in sus.E cam jungla,sunt urzici si brusturi mari.
 Dupa inca vreo ora dam de o poiana larga,marcata din nou cu activitate de urs!! Aici vom manca si vom sta vreo 20 de minute.Observam,pentru prima oara,Coada Pietrei Mari.

Din poiana mare,Mihai ma intreaba daca banuiesc pe unde ar fi drumul.Ii spun ca banuiesc ca ar fi spre dreapta.Este taman invers,spre stanga.Mihai a mai fost pe aici in aprilie 2014,cand era o zapada imensa,si pe deasupra ceata.Mi-a povestit ca s-au invartit vreo ora,ca sa descopere accesul spre creasta.De data asta, Mihai si trupa ,a avut noroc de vreme buna,chiar daca urzicile ne piscau.Vegetatia tipic de jungla continua sa ne insoteasca,pana cand dam de o noua poiana ,lunga si ingusta.Ne indreptam spre stanga si dam de un canton de vanatoare,cam pe la 1600 metri altitudine.Ce traseu cumsecade! Singur,sincer,n-as veni.La cat rahat de urs am vazut,nu ma incumet solitar,pe aici.
 Se vede Burzan Land,Tara Barsei!
 O poza si cu colega noastra,Mihaela.
 Observam o parte din culmile care urca dinspre Timisul de Jos,Dambul Morii.
 Este un traseu mai intim,departe de lumea galagioasa care zice ca intelege muntele,dar il intelege pe naiba!
 Brasovul mi se pare cam mic,de aici,ma refer ca intindere.
 Drumuri spre culmi.

Am facut din nou,o scurta pauza.Am cules cimbrisor.

Zarim,departe ,Muchia Cheii,culminand cu Varful Postavaru.

Echipa a ajuns pe Varful Piatra Mare,la cinci ore de la plecare.Este ora 16:00.Am inceput sa urcam la 11:00.

Vom cobori pe sub sirul stancilor Piatra Scrisa.Denumirea provine de la niste licheni care au forma unor litere.
 Ionut a spus ca se apuca de alpinism!!
 Iata si prima stanca urcata solo!

La cabana Piatra Mare intalnim un grup numeros de straini.N-am mai fost pe-aici de 5 ani! Mi se pare idilic,mirific,si as mai sta o zi,pe putin.

Victoria este a celor curajosi!

Vom cobori pe Drumul Familiar sau Principal,marcat cu banda rosie.Aproape ca "plutesc" si ma gandesc ca totusi am fost ghinionist ca m-am nascut in Bucuresti.Cand aud din nou de blocuri,cocalari,oameni rai,imi vine sa raman pe munte,o vesnicie.Bineinteles,viu si sanatos!
In doua ceasuri suntem la paraul Sipoaiele,unde ne mai odihnim un pic.Dambul Morii se afla la 680 metri,deci am coborat 1164 metri.
Vremea a fost foarte frumoasa.
Voi reveni in toamna pe Culmea Horvatca.Mi-as dori sa dorm la refugiul de sus.

1. io-s nascuta, crescuta-n Bucuresti si am acelasi sentiment....nu-mi place si basta! mereu mi-am dorit sa ma mut de-acolo....

cabana piatra mare e de vis; sa stai acolo cateva zile sa-ti pui ordine-n ganduri, sa gusti linistea muntilor...eh...

faine pozele, ma bucur ca esti activ pe blog, am vazut ca ti-ai mutat contul picasa pe g+ :(

2. Buna Renutzu,sunt activ pentru ca mi-am propus sa ies week-end de week-end.Bucurestiul imi face din ce in ce mai rau,dar mai ales "bucurestenii"care sunt foarte bine crescuti,educati,oameni de mediu si natura,ce sa mai....asa ca,fie ca ies la Comana si ma costa 16 lei,fie ca ies pe munte si ma costa 40 de lei,bani platiti din buzunarul propriu,of course,se cheama ca ma identific cu Natura,macar pentru cateva ceasuri sau zile.ma bucur ca te mai uiti si pe aici,si ti-am mai spus ca am si pe google cont,dar mi-am facut si pe google plus.si,surpriza,pe face bok nu am,si voi rezista pana la capat.

1. in lista mea din picasa te vad numai pe g+ :(....cu facebook nu pierzi nimic, iar l-am avut inchis juma' de an, l-am redeschis ca am un joc care-mi cere cont de fb altfel nu pot sa-l joc....nu mai postez nimic, mai mult il folosesc sa vorbesc cu prietenii pe chat; unii oameni nu pot comunica daca nu exista fb...trist dar adevarat; te inteleg perfect, meltenismul s-a nascut in bucuresti, scapare nu mai e, nici mama educatiei, nici dictatura nu ne mai ajuta, suntem prea jos....dar nici cu america nu mi-e rusine, unde dupa umila-mi parere plictiseala si monotonia s-au inventat aici, doua lumi diferite in care nu mi-e bine, nu ma identific...trebuie sa dam "ignore" la multe tampenii ca sa putem respira cand si cum vrem :) cu drag, te imbratisez

2. multumesc Renutzule,abia astept sa vii in tara,poate urcam muntii,cu totii.

3. Renutzu a scris pe blogul sau ca "in Romania au ramas toate scursurile"; adica, oamenii destepti, ca dansa, au parasit Romania.

4. de obicei nu public "anonimi".diferenta dintre "anonimi"si cei cu numele lor,atunci cand ataca pe internete,de obicei aiurea si fara acoperire,poate arata diferenta dintre "scursuri si "nescursuri".
    si,in al doilea rand,sunt oameni care au plecat in afara si sunt "scursuri" si stim bine ce fac,si oameni care nu au plecat ,au ramas aici si isi duc traiul asa cum pot.e o chestiune de optiune,pana la urma,dar asta nu inseamna ca esti "scursura",daca traiesti in Romania.

5. Georgescu Andreeamarți, august 12, 2014

Ma numesc Georgescu Andreea, dar nu cred are importanta; de aceea nu mi-am scris numele - ptr. ca, Georgescu Andreea sau anonim e acelasi lucru ptr. dvs. - fiindca, oricum, nu ma cunoasteti. Nici d-na Alice Marinescu (Renutzu) nu ma cunoaste. Nu era necesar sa ma "publicati", cum nu era necesar nici un raspuns din partea dvs. Inteleg ca, in opinia dvs., oamenii pot sa scrie orice pe internet, iar daca se gaseste cineva sa nu fie de acord sau sa comenteze negativ, inseamna un atac din partea lor,....E normal ca mintile bolnave sa-si reverse nebunia in spatiul public? Nu le cere nimeni sa-si exprime convingerile, trairile, pe internet; pot sa si le exprime cui solicita acet lucru. Restul este un abuz.

6. nu stiu ce vreti,domnisoara sau doamna.eu imi vad de viata mea si de treburile mele.n-aveti decat sa fiti suparata in continuare.nu va cunosc si chiar nu ma intereseaza cine sunteti.eu imi stiu faptele personale si nu ma simt cu nimic vinovat ,pentru ceea ce scriu aici si nici pentru ceea ce fac.n-are rost sa va spun eu ce anume fac,dar parerea mea este ca aveti o problema,o frustrare,dar nu este vina mea,si nici treaba mea.oamenii cred ca ar trebui sa aiba o minima moralia in privinta a ceea ce scriu.oricum ar fi,va doresc multa bafta in ceea ce intreprindeti!