sâmbătă, 3 ianuarie 2015

PADUREA CALDARUSANI SI MANASTIREA CALDARUSANI,3 IANUARIE 2015

Sambata,3 ianuarie 2015,am facut o excursie in Padurile Caldarusanilor si la manastirea cu acelasi nume.
Initiativa a venit din partea lui Dragos si am propus sa devina o traditie,ca sa mergem impreuna pe aici,macar la inceput de an.Amicul meu este expert prin aceste locuri pentru ca a copilarit in zona asta,e legat mult de ea,sufleteste.Pentru mine este al treilea an consecutiv cand poposesc pe aceste meleaguri si pot sa spun ca am deja doua mari preferinte in privinta excursiilor din jurul capitalei:una se numeste Parcul Natural Comana,unde sunt eu expertul(ma laud,si asta imi ocupa toata ziua!!!)si cealalta,Padurile Caldarusanilor si Manastirea Caldarusani.Desigur,nu exista numai aceasta manastire bogata in istorie,traditii,ci mai este si Biserica Cocioc,loc in care nu am fost,insa Dragos mi-a promis ca-mi lumineaza calea catre acolo!
La mocanita de 7:47,care pleaca din Gara de Nord,avand ca si capat de linie localitatea Urziceni,s-a mai alaturat un nou camarad ,belgianul de origine,Thibault.
Pe Thibault il gasiti pe facebook cu o pagina foarte frumoasa,care se numeste Promenade Ilfovene.
Excursia cu cei doi a fost o incantare pentru ca am aflat lucruri noi,dar si Thibault mi-a spus ca si eu i-am povestit de Kargastan,unde am fost,dar i-am precizat ca acum imi traiesc prezentul si ca este deja legenda,Kargastanul.
Am avut senzatia naucitoare ca mocanita inainteaza cu mult curaj printr-un No man's land,zapada si intinderile fara tipenie de om,dand acest aspect,la care se adauga un cer rozaliu,mancat de ger.
Am coborat in Moara Vlasiei.Pana aici,biletul a costat 5 lei.
Aici ne-a intampinat o haita de catelandri fomisti.
Am tinut pasul catre soseaua principala,apoi,iesind in ea,am facut stanga si am mers vreo 200 metri,apoi am traversat soseaua si am intrat pe Strada Podu Calugarului,debusand astfel la primul lac care se numeste Moara Vlasiei1.Am traversat peste un fel de pod,apoi am mer un pic pe mal.
Simteam un aer tare,curat,ametitor.
Am intrat in padure,unde iarna si-a  facut de cap,lasand multe crengi,la pamant,incarcate cu omat.Practic,poteca era de fapt o increngatura inzapezita.
Dragos ne-a zig-zagat de ne-a naucit.Practic,nu imi pot imagina un traseu pe care l-am urmarit,decat in "linii mari".In "linii mici",adica in detalii,nu.
Cert este ca intrasem in Padurea Surlari,unde puietii de stejar,observati anu trecut,in februarie,se incapataneaza sa creasca.
Era forfota in padure.Erau unii cu un tractor care transporta lemne.
Pai se putea,se putea fara balcanisme chinuitoare?Nu,fireste.
Cand am ajuns la al doilea lac,Moara Vlasiei 2,ne-a intrebat un cetatean care statea pe un atv-u,iar atv-ul pe lacul inghetat,ce cautam noi pe aici.Din nou,balcanismele au fost puse in functiune:oameni din zone cu lacuri ,balti,care au fost concesionate,ar fi in stare sa faca crima de om,daca te-ar vedea pe aici.Ei au una si buna in cap:vii la pescuit.Toata viata lor n-au auzit de drumetie prin padure,de liniste ,relaxare.Suntem campionii stresului.Nu te-ar lasa unul ca sa-ti vezi linistit de plimbarea prin paduri.
Eu i-am raspuns:explorare zona.
S-a uitat ciudat.
Taica-miu mi-a dat un sfat:"nu le mai spune ca faci explorari,ca ei nu inteleg,spune-le ca faci o plimbare prin padure".
 Am ajuns si la celelalte lacuri ale Cociovalistei.Anul trecut iesisera ghioceii,dar si iarna are farmec.Thibault zicea,de exemplu,ca ii pare rau ca nu a prins cele -20 grade Celsius,in aceasta excursie.
Tocmai se incalzea vremea,dar stratul de zapada oricum nu se topise.In padurea de aici zapada are un strat de 20 cm.
Cand am urcat la primul observator,am dat de seful ocolului silvic care ne-a intrebat,of course,my horse,cum am ajuns noi aici.Asta-i intrebare za zen,raman mut de uimire.Daca-i raspundeam:"pe jos",bineinteles,s-ar fi suparat,asa ca i-am raspuns doar ca "am mers".
Pe mine ma scoate cel mai rau din sarite faptul ca astia cu ocoalele lor silvice fac cele mai mari tertipuri si bagabonteli,iar cand vine drumetul ratacitor,oricare ar fi el,zbang,i-o trage.Na,tu esti de vina,vreau sa ma dau mare,i-am prins pe astia care exploreaza natura.Ne-au deranjat,noi tocmai ne faceam "meseria".
Daca cititi si cat se fura din Padurea Ialomita,de pe langa localitatea Alexeni,va ia durerile de cap.
De la primul observator am urcat in al doilea observator,nde am mancat.
Apoi am mers pe langa Cociovalistea,ale carui mal sudic este mai priporos.Zici ca esti pe dealuri,aici.Caldarile naturale au facut ca localnicii sa denumeasca zona,Caldarusani.
La manastire era liniste si pace.Cativa calugari erau cu treburi.Am vizitat din nou mormantul lui Sofian Boghiu.M-am bucurat ca erau aprinse lumanari.
Thibault imi arata 5 bufnite,pe niste brazi aflati in cimitirul manastirii.
Ce haioase,si ce privire au!
Am intrat in biserica noua a manastirii unde ne-a miruit preotul.Aici este inmormantat Grigorie Dascalul.
De fiecare data cand intru in aceasta biserica,o pace sufleteasca imi acopera fiinta.Dragos a zis acelasi lucru.
Thibault era afara,cu bufnitele lui,dar mi-a spus ca a intrat si el in biserica.El este catolic.Ciudate mai sunt si religiile astea,dar cu toate astea,noi,oamenii de diverse religii,pana la urma ne apropiem sufleteste.
Singura religie,dupa parerea mea,este iubirea.
Dragos spuse ca e tarziu si s-ontindem.Am ascultat cum bate toaca,apoi am plecat.
Am mers vreo 14 km,cu aproximatie.
Maxi-taxi l-am luat din fata portilor manastirii,ca pana la manastire e de mers cam jumate de kilometru.

1. Imi plac excursiile astea ale tale prin paduri si citesc cu atentie despre intalnirile cu diversi. Ma mira si parca nu ma mira in acelasi timp felul oamenilor de la campie, suspiciosi cel mai adesea, fara deschidere, fara ospitalitate si prietenie cum mai mult se duce vorba...

2. Mi-a prins bine miscarea de sambata si ma bucur ca l-am cunoscut si pe Thibault .
    Ma bucur ca iti plac locurile pe care eu le propun in ture .
    Si pentru mine Manastirea Caldarusani este un loc care ma linisteste . Vin de mult timp aici , este locul meu de suflet .
    In ceea ce priveste turele am o singura urare : La mai mare !
    P.S. - O sa iti trimit pe mail si schita turei .
    Salutari !

3. Draga Claudia,
    am invatat in situatii din astea,pe teren,ca cine "ataca"primul,are de fapt,probleme,sau mai rau,ascunde ceva.omul care e cinstit,e calm,la locul lui.eu intotdeauna am dat explicatiile foarte calm,dar se pare ca localnicilor li se pare o dovada de ciudatenie,din partea ta.
    2.localnicii nu sunt obisnuiti cu turisti,ei sunt ca niste "talibani" si zau,e-n interesul lor macar sa le acorde un zambet sau un buna ziua,daca mai multe nu pot.uite,ar putea castiga,chiar si foarte putin,din mici contracte cu turistii care vin prin zone din astea,prin vanzarea de legume-fructe,un spatiu de pus cortul,pe timpul noptii,sau chiar cazare.se pot face banuti si din turismul rural de campie,acolo unde exista paduri si lacuri.

4. Dragos,sunt locuri foarte bune de foto,ieftine,cu aer curat,cu oameni care ar putea sa-ti ofere contra cost,bineinteles,o branza,oua,peste,ecologice,nu de la hipermarket.e-n interesul ambelor parti.