miercuri, 6 decembrie 2017

Concert Arstidir, Myrkur si Solstafir, 5 decembrie 2017

Aseara am fost in Club Quantic pentru a asculta si vedea live trei formatii de rock,din niste tari nordice care s-au dezvoltat foarte mult,in ultimii 10 ani,si din punct de vedere muzical.
Atmosfera din acest club a fost una calma,linistita,in sensul ca nu a iesit cu batai,scandaluri sau alte forme de agresiune.
Rockerii veniti aici,in seara de 5 decembrie, mi s-au parut foarte civilizati.
Clubul Quantic este fostul Ecran Club, si,ca o ciudatenie a sortii, pe la 14 ani am cantat pe scena de la acest club,cu o trupa de blockfotte.
Biletul la concert a costat 80 de lei,insa a meritat.
Inca o data am realizat ce inseamna sa fi profesionist,intr-un anumit domeniu,oricare ar fi acesta.
Trupa Arstidir provine din Islanda,din Reikjavik,capitala ,si se situeaza in genul folk-metal.
Arstidir inseamna anotimpuri, in islandeza.Trupa a fost infiintata in 2008 si la inceput au fost 3 componenti,apoi 6,iar in prezent au ramas 3 membri.
Formatia s-a remarcat prin faptul ca a cantat un imn islandez vechi,la gara din Wuppertal,Germania.
De aici pana la recunoastere internationala nu a mai fost decat un pas,acela de a imprima acel cantec vechi islandez.
Au urmat si alte cantece,din folkul islandez,insa ce-i scoate pe cei de la Arstidir,in evidenta,este stilul de muzica a capella,care te transpune parca intr-un alt univers.
Stilul acesta de muzica a fost prezentat si la Bucuresti,in Quantic, si a prins la public.
Arstidir are deja 3 albume scoase din 2008 pana in prezent.
Cea de-a doua formatie care a urcat pe scena Quantic, a venit din Danemarca,si se numeste Myrkur,care canta black metal.
Amalie Bruun este liderul acestei trupe,o blonda slabuta si frumusica,nascuta la Copenhaga,in urma cu 32 de ani.
Daca vreti, Amalie Bruun este un fel de Tarja Turunen a Danemarcei.
Trupa Myrkur a luat fiinta in 2014 si are deja 2 albume.
In anul 2015,am gasit intamplator,pe canalul youtube, o formatie islandeza,Solstafir, cu piesa Fjara.
Instrumentatia,vocea precum si videoclipul in sine erau atat de convingatoare incat m-am uitat de zeci de ori la acel clip,lunile ce au urmat.
Am aflat ulterior mult mai multe despre Solstafir si am inceput sa le ascult melodiile, care ma captivau din ce in ce mai mult.
Am gasit si site-ul acestora, in 2016, si mi-am comandat un tricou,el venindu-mi abia dupa o luna.
Desi am dorit doar un tricou,pentru ca era destul de scump,cei de la Solstafir mi-am trimis doua T-shirturi,unul facandu-l cadou.
Pe site-ul lor ma tot uitam daca nu apareau cu vreun concert,la Bucuresti,insa toate erau departe de casa.
Trebuie precizat ca islandezii de la Solstafir au cantat in Romania la Festivalul Artmania,de la Sibiu,insa am aflat prea tarziu.
Cineva,pe facebook,mi-a atras atentia ca este un concert Solstafir,la Bucuresti,pe data de 5 decembrie 2017.
Era cat pe ce sa nu mai merg,dar cred ca as fi fost un mare prost,daca nu participam.
Ei au un tur european,pana la sfarsitul anului,dar totusi este mai aproape Club Quantic,de casa mea,decat Budapesta,de exemplu.
Solstafir s-a format in anul 1995.
Desi nu si-au inceput cariera muzicala in cele mai bune conditii, cei din Solstafir au continuat sa cante.
Abia dupa sapte ani vor scoate primul Long Play,intitulat "I blooi og Anda".
Islandezii au la activ 6 albume de studio si sunt din ce in ce mai doriti in concerte ,prin lume.
In decembrie 2017 ei se afla intr-un turneu prin aproape toata Europa,incluzand aici si capitala Romaniei,Bucuresti.
Urmatoare escala a celor de la Solstafir este Budapesta.
Tradus din islandeza,acest cuvant,solstafir, inseamna raze de soare la crepuscul.
Ati vazut ,cred, aflandu-va pe munte,razele soarelui care sparg norii si se strecoara si prin cotloanele de piatra,ducandu-se in zeci de directii.Cam asta inseamna Solstafir,pana la urma un spectacol fascinant.
Iata aici si cateva fotografii,facute de mine,la concertul din Quantic Club.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu