miercuri, 2 septembrie 2009

COMANA 2009

Intersectia din centrul comunei este un loc foarte important pentru ca:inainte mergem spre satul Vlad Tepes,la stanga,spre gostinari si hotarele,la dreapta ,spre Rezervatia sau Parcul Natural Comana.astfel,am ales ultima varianta.drumul e asfaltat pana la bariera,adica pana la intrarea in rezervatie.apoi el devine forestier.
inainte de a intra in parc,am vazut ,pe dreapta,Casa Comana,un fel de guest house,construita de fratii Palamariu.nu stiu cat e cazarea,dar stiu ca ai putea sa te relaxezi aici fara sa te deranjeze cocalarii.e un loc pentru nunti(organizeaza ei),pentru indragostiti(luna de miere,wk etc).au barci pneumatice de inchiriat(35 de ron) si poti sa navighezi pe canalele deltei neajlovului.poti pescui,contra cost,cam tot 35 de ron/zi.
Casa Comana se afla pe strada Gellu Naum.personajul a fost poet,scriitor.












in spatiul generos al pensiunii Comana putem sa ne relaxam intr-un foisor,citind o carte ,stand pur si simplu,uitandu-ne la balta sau ,in spatiul amenajat servirii mesei,putem sta la o terasa si bea o bere.e un pic diferit aici de alte locatii(vezi snagov,de exemplu).





ne putem scalda,daca avem curajul sa sfidam cate un sarpe sau soparlele.pe aici ,prin stufaris ,papura fosgaie tot felul de animale.nu poti stii ce te asteapta.e ca o mica jungla.













dupa ce am vizitat si Casa Comana,mai avem de mers vreo 200 de metri pana la rezervatie.acolo este o bariera si un individ care iti percepe o taxa de intrare.ce am constatat,lucru important.oamenii,ca pe oriunde in lume,sunt foarte diferiti si te poti astepta la tot felul de gesturi,bune sau rele.unii au exces de zel foarte mare ,altii sunt mai generosi.eu am intrat in rezervatia asta de 2 ori pana acuma si de patru ori am fost la comana,in cercetare,in intervalul a 6 saptamani.prima data,la intrarea in rezervatie,tipul nu mi-a cerut banii aia,2 lei de intrare.nici de aparat nu mi-a zis nimic.a doua oara insa am dat de un ciudat,un tip cu exces de zel,adica un om care pare sa fie corect in aparenta,pus sa-si faca treaba ca lumea,insa o da in alte directii ale vietii,urate.in primul rand,mi-a cerut buletinul(nu sunt la politie,nu sunt urmarit!!),a vrut sa-mi scotoceasca in rucsac,m-a intrebat ce fac cu aparatul etc si mi-a scris pe chitanta aia un pomelnic intreg.eu tai chitante de vreo 5 ani si stiu ca se scrie pe o chitanta numai numele platitorului si strada.atat.nu si nr de la ciorap...
m-a enervat la culme chestia asta si am intrat doar cativa metri si dupa juma de ora am iesit din rezervatie.
i-am spus raspicat,printre dinti:"dar gunoaiele alea din rezervatie nu le vedeti sau zgomotul de difuzoare dat la maxim nu-l auziti??
"ei,lasati,ca avem noi grija.."

acesta a fost raspunsul si aceea a fost a doua excursie la comana,mai ghinionista.
ce sa zic de padure? in afara de cea de munte,care este o incantare pentru sufletul meu,in primul rand,padurea aceasta de campie mi s-a parut una dintre cele mai frumoase din cate am vazut vreodata.spun asta pentru ca sunt un calator pasionat de natura ,in general,si de locuri mai putin obisnuite din natura,in particular.prin urmare,eu ,bietul om,am pretentia de la natura ca sa imi arate ceva frumos.iata ca am primit o padure de stejar ,care,dupa scrieri prin diferite cronici si site-uri,s-ar intinde pe 9000 de ha ale statului si 900 ha ale particularilor.
acest spatiu este foarte misterios dar si linistitor.simteam cum padurea asta imi dadea ganduri curate si forta trupeasca si sufleteasca.
am strabatut si cei 5 km de drum forestier.precizez ca intrarea in rezervatie,cu masina,costa 16 lei.la capatul drumului se afla o balta(de fapt e neajlovul) si de acolo incepe si delta mai salbatica,cu stuf inalt de 2 metri ,poate chiar mai inalt.
aici,in padure,la capatul drumului este si un izvor.din pacate,cocalarime multa,masini destul de multe,multe picnicuri,manele(se putea???).nu mi-a placut decat apa neajlovului care era curata dar se balaceau cam multi prin ea.





incitat de locurile astea,am mai venit de 2 ori.
am descoperit niste locuri pline de mister,dar si foarte calme ,domoale,care m-au atras;ramane sa le descoperiti.































































































































































































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu