duminică, 4 noiembrie 2012

CROSUL PADURII,4 NOIEMBRIE 2012

In dimineata de 4 noiembrie 2012 ma scol la ora patru,la cinci sunt in taxi iar la cinci treizeci la sediul "Viitorplus" din strada Ion Nistor nr.2.Taximetristul ma intreaba ,curios,unde merg la ora asta.Ii spun ca sunt membru al unui ong si ca avem o actiune,denumita "Crosul Padurii"."Sii,va plateste,va plateste??"intreaba omul."Nu,nu ne plateste",raspund eu,probabil un alt eu,la ora cinci dimineata.
De-aici decurg o serie de discutii care numai la ora aia nu-si aveau rostul.
Cand dau sa intru pe usa de la "Vp",in loc sa-mi deschida Lia Bolte,colega mea,apare prietenul meu,Radu.Cu un zambet malitios,se intreaba:"unde sa scriu ca ai venit la timp?"
Bomban ceva si amandoi avem niste fetze obosite,mai ales Radu,care a fost ieri,la plantari,in judetul Teleorman.Daca  ati fost macar o data la plantari,de dimineata pana seara,stiti senzatia:e ca si cand ai urca de la Busteni,a Omu,intr-o zi,la pas evident,si te-ai intoarce in aceiasi zi la Busteni.Este cam extenuant.
Apare si Lia,care ne spune ce cutii sa luam.Parca ne-am muta,nu alta.
Alti taximetristi se uita mirati cum le indesam de zor cutiile cu cadouri pentru participanti,trusele de prim-ajutor,televizorul imens,cu plasma,cortul unde ne vom instala tabara ,mesele,scaunele etc etc.
Un taximetrist,iritat,zice printre dinti:"in fiecare saptamana e cate un cros,si ce folos".Eu ii spun ca nu e chiar in fiecare saptamana,dar nu oti sa te intelegi.
Ajungem la ora sase treizeci in Parcul Tineretului.Acolo ne intalnim cu sefa suprema(asta e porecla pe care i-am dat-o eu,sper sa nu se fi suparat!!)a Vp,Teodora Palarie.
Incepem montatul de mese,pusul de scaune,despachetam.
Dar Lia Bolte este responsabila astazi de "Crosul Padurii".Ea ne va coordona incotro ne vor purta pasii prin Parcul Tineretului,pentru a defini traseul de alergare.
De ce acest cros al padurii?
Principalul obiectiv al "Crosului Padurii "este de a aduna fonduri(donatii) pentru o cauza nobila,aceea de a planta cate un puiet ,pentru fiecare nou nascut ,din cadrul proiectului "Padurea Copiilor".
De-altfel,pe tricourile alergatorilor scrie:"Alerg pentru Padurea Copiilor".
Crosul Padurii este organizat de "Vp"si a ajuns la cea de-a patra editie.
Donatia unei sume de bani pentru "Padurea Copiilor"nu esteunicul obiectiv.La acest cros,putem sa ne facem prieteni,sa socializam,sa ne promvam si alte proiecte "Viitorplus".
Alergarea mai inseamna si o viata psihica si fizica echilibrata.
La cros s-au inscris 300 de participanti.
Au fost 3 categorii de alergari:
1.cursa de 3km;
2.cursa de 10 km;
3,cursa(alergarea)pentru copii,de 1km.
Pentru cele 3 tipuri de alergari s-au platit,30,70 roni,respectiv cateva kg de hartie ,ca si donatie,pentru alergarea copiilor.
Startul a fost dat la ora noua,dar pana atunci noi,voluntarii,am marcat raseul cu panouri,sageti,si benzi ,pentru a demarca spatiul dintre concurs si plimbarea duminicala a bucurestenilor.
Eu si cu Oli,un amic,am stat la punctul pe care o sa-l denumesc"farfuria zburatoare",ca asa arata obiectivul unde am fost trimisi.Noi am ghidat participantii.De data asta n-am mai fost la punctul de refresizare si mi-a parut rau,foarte rau ,pentru ca acolo as fi primit cele mai multe multumiri din lume,dar m-as fi indopat si cu mere,banane,sucuri,apitza.
Oli era mofluz si se certa cu nevasta-sa la telefon; era sifonat rau de tot si i-am spus ca macar astazi sa se relaxeze.Pana la urma m-a ajutat si la final,strangand benzile de pe traseu.
Un eveniment care era sa se termine naspa pentru un cetatean-alergator,cam la vreo 45 de ani,vreau sa-l consemnez aici.Din departare venea spre noi un voluntar care il cara pe amaratul de alergator;acestuia din urma i se facuse rau,era pamantiu,si mai sa faca infarct,la propriu,evident.Omul nu era antrenat;l-au  imediat in salvare.Pe la douasprezece a avut loc si festivitatea de decernare a premiilor.Cum eu eram concentrat asupra strangerii de fonduri (prin metoda direct-debit),nu am mai facut poze castigatorilor.
In schimb,dimineata,odata cu mijirea zorilor si ridicarea cetii,am facut niste poze frumoase(asa zic eu!!!).
 Ce sa mai atata vorba,va las in compania pozelor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu