vineri, 20 iunie 2014

DE VORBA CU DOAMNA DOINA PANA,MINISTRU DELEGAT PENTRU APE,PADURI SI PISCICULTURA,DRAGOS-VODA,14 IUNIE 2014

 Sambata,14 iunie 2014,am fost la Dragos-Voda,in judetul Calarasi,pentru a inaugura prima padure adusa la stadiul de maturitate,de catre asociatia pentru dezvoltare durabila "ViitorPlus".Pe la ora opt diineata am ajuns acolo,si am pregatit tabara,pentru invitati.

 Voluntarii ViitorPlus,printre care ma aflam si eu,am amenajat tabara.Lumea incepe sa vina.
 Si iata prima padure ajunsa la stadiul de maturitate, plantata de noi,cei de la "ViitorPlus",padure care se intinde pe 8 ha.
 Padurea de la Dragos-Voda este alcatuita dintr-o combinatie de 7 tipuri de arbori,printre care as aminti ulm,pin,frasin,salcioara,artar,sanger,maces.

 Padurea este deasa si ar mai trebui curatata de balarii,desi mi s-a spus ca au si ele rolul lor.
 Noi facem pregatiri in continuare,inainte de a veni oaspetii.
 Paul,un coleg,ma fotografiaza cu un banner verde al ViitorPlus.Era sa zic ca sunt mandru ca sunt roman,pentru ca am contribuit si eu la cresterea si plantarea padurii asteia de la Dragos-Voda.
 Tempera ,pixurile,cariocile,plastilina,asteapta cuminti elevii din satele Dragos-Voda si Bogdana.
 Radu si cu cativa colegi ridica bannerul in fata caruia va avea loc conferinta de presa dedicata acestei paduri.
 Astept sa le arat copiilor un panou cu stejar si pin.
 Isabela le arata copiilor parcursul ViitorPlus,de-a lungul celor 7 ani.
 Adriana prezinta celor interesati fazanii si vulpile,vietuitoarele padurii.
Jean-Louis,colegul nostru francez,joaca un fel de handbal,cu elevii,cu o mingie imensa.

 Intra in scena personalitatile,doamna ministru Doina Pana,Teodora Palarie,Teia Gavrilescu.Intru intr-un dialog cu doamna ministru si ii spun of-ul meu,al unui om de munte:padurile romanesti,de oriunde ar fi,se taie in prostie.O intreb cum pot fi stopati cei 2 parlamentari super-arhi-mega "inteligenti",pe numele lor Ninel Peia si Dumitrescu,parca.Ei vor sa bage padurile in intravilan,sa le taie,iar odraslele lor cica nu vor paduri,ci piscine si resorturi.Da,pe odraslele noastre le-ati intrebat ce vor??? Voi scrie un articol separat pentru cei doi "politicieni" romani,referitor la importanta vitala a padurilor.
 Discutii aprinse.
 Adina Gormeanu le ureaza un bun venit invitatilor.
 Salvarea e cu noi,dar sper sa nu avem nevoie.
 Atmosfera campeneasca de sarbatoare,Dragos-Voda,judetul Calarasi.
 Micilerealizari ale copiilor,care de fapt le definesc personalitatea si in acelasi timp,o fauresc.





Eu si cu Gabriela,viitoare mamica.
 Cel mai mult imi place sa privesc norii.Pe 14 iunie erau pasnici,pufosi,draguti,fara sa isi scuture sagetile lor reci.

Mama Teodorei face sarmale grozave,spuse fomismul meu cronic.Un picnic aici,in plin camp,dupa ce ai plantat,e de neeuitat,Iti vine sa revii,si zici,in gandul tau:dupa ce plantez,urmeaza sarmale.Mmmm!!!

 Piscotzeii ce creeaza viitorul luminos al patriei noastre!
 Hai cu Victoria,domnule Teodorescu!!!

Sa traiti,domnule prefect!!






 Chiote si hore calarasene!


 Fetite in rosu,rotindu-se,aceasta Mevlana romaneasca!



 Padure,padure,sper sa nu te taie nimeni!!!



 Moment culminant:poza cu doamna Doina Pana,ministru delegat pentru mediu,paduri si piscicultura ,din cadrul Ministerului Mediului si schimbarilor climatice.
 Pin de Dragos-Voda,Calarasi.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu