vineri, 2 octombrie 2015

PADUREA SCROVISTEA,27 SEPTEMBRIE 2015

Nici nu se "dezputira"bine bocancii,si telefonul suna.Credeam ca voi visa in buncar,in duminica asta,dar Dragos ma scoase din melancolie,ca sa-mi ofera un tablou minunat de padure.De asta data,din nord.
Cum altii sunt maestrii la padurile nordului de Bucuresti,mi-am propus sa invat,usor-usor,ca un tanc,tainele fostului codru al Vlasiei.Singura data cand fusesem prin padurea Scrovistea s-a intamplat in  iarna lui 2015,prin februar.
Am avut un tren de ora 13 pe care l-am luat din Gara de Nord.Biletul a costat 5,5 lei.Un fleac.
Mocanita era super-aglomerata.Am ajuns aproape de ceasurile doua.Era cam (s)negura,dar nici ca ne pasa.
Am urmat drumul din iarna,mergand inapoi vreo suta de metri,apoi intrand in padure,nu inainte de a traversa o mica mlastina,cu vegetatie taratoare,porumbar si maces.
Acuma,la ceas de toamna,padurea mi s-a parut mirifica,iar ramurile arborilor se uneau,formand o catedrala verde,prin care sfantul duh era pe post de soare.Dragos ma intreba de copii,de consoarta,si mai imi puse inca o data degetul pe rana,ca sa ma doara.Durerea edince in ce mai mare,odata cu trecerea timpului iar singuratatea isi face loc in viata unui om,ca o hoata.
Padurea este deocamdata singura terapie de a nu claca definitiv,dar si muntii.
Si ar mai fi o "fiinta-intreg",de sex feminin,evident,ca sa mai ma pot bucura de micile rahaturi ale vietii.
Dragos are un stil de profesor de silvo-trekking,de la el invatand multe specii de arbori.
Am vazut 10 mistreti,asta la un minut dupa ce Dragos spuse:"padurea asta colcaie de mistreti".
Am dat un fel de roata padurii,mergand spre localitatea Burias.De-acolo am continuat tot cu Scrovistea,care ni s-a parut si mai salbatica,inaltata parca ,pe o platforma naturala.Am iesit intr-un camp de porumb,inca necules.
Am dat de un observator de vanatoare.Ne-am indreptat spre podul ce trece Ialomita,spre Crivina.Am coborat si la Ialomita.Ehe,s-a dus vara,ca ce ne-am mai fi balacit.
Apoi am mai mers 2 kilometri pana in Crivina,de unde am luat o mocanita particulara de ora 19,pe nume Transferoviar.Tot 5,5 lei a costat.





























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu