vineri, 6 noiembrie 2015

CREASTA BALAURULUI,MUNTII BUCEGI,31 OCTOMBRIE 2015

Dupa-amiaza de 30 octombrie 2015 ma aflu in Piata Operei,asteptandu-l pe Mihai Bobocea.Imi arunc privirea spre turlele bisericii Elefterie,ca-ntr-o scurta rugaciune.Afara e un frig metalizat,dar calm si senin.Daca ar stii societatea ce ar urma,doar peste cateva ore.Uneori,e suficienta o scurta flacara,proprie sau imaginara,ca lumea sa ia foc.Mihai este un corporatist punctual."Cetatene,hai pan'la "Nic",sa luam niste fursecuri.
Dupa cumparaturi,mergem s-o luam pe Adina,mai nou,si asta corporatista.De cand n-am mai vazut-o,s-a schimbat clar.Cu figuri.E clar,banutzu mult schimba oamenii.In rau,as zice.Dar in rau catre exterior,adica banii multi observ ca te fac sa crezi ca numai tu esti cel mai tare si un cineva,in societatea asta.Am mai spus-o:toti oamenii din societate conteaza,fie ca au 5000 lei salar,fie ca au 1000 de lei.Dar la corporatisti e mai greu de inteles asta,si e culmea,pentru ei,pentru ca ei se tot duc la tot felul de seminarii pe teme de "dezvoltare personala"si allte bull-shit-uri din astea.
Deja boborul muntoman a auzit ca m-am inscris la cursurile de lideri montani,si se face misto de mine.Daca misto-ul n-ar intrece limitele simtului bun,as zice ca e ok,dar uneori,in racheta-furie a lui Mihai,se mai si exagereaza.In general sunt discret,nu-mi place sa fac misto de necazul altuia sau de ce activitati face unul sau altul.
Sunt mai serios.
Ajungem acasa la Mihai,in Sinaia.Seara este distractiva,ne ametim cu vinuri.Dimineata ne trezim totusi devreme.Pe la 7:30 suntem gata de plecare spre Busteni.Mai cumpar eu ceva de la Mega-Image-ul din orasul alpin ,apoi ne indreptam spre cabana Gura Diham.Multi muntzomani se pregatesc deja sa urce,care incotro.
Este o zi superba,cu cer cristal.Adina si colegul ei,"Atzipic",se grabesc,nevoie mare.Eu o iau batraneste,slowly.Stiu ca e mult de urcat,ca naiba,as zice.Pai de la 980 metri la 2500 metri cam e ceva,nu-i asa?
Sunt asa de familiarizat cu locurile astea,cu paraul Morarului,care-i rece si limpede,cu orice muschi si pietricica,incat parca mi-ar spune:"bine-ai revenit,cetatene!!".
Mihai ma intreaba ce am,vazandu-ma ca merg incet.Ii spun ca asa merg eu,incet.Sincer,numai cand eram singur mergeam repede,dar si asa ,foarte rar.Mersul repede pe munte mi se pare o prostie colosala.Eu doresc sa disting natura ,nu sa trec ,asa,fugitiv.Raman sa fac poze,cu soarele ce fenteaza conturul vertical al arborilor,strapungandu-i cu razele.Iesim pe potecuta,la cantonul "Coltii Morarului".Aici sunt unii care s-au asezat ca niste indieni in jurul focului,asteptand sa puna pe jar prada,niste bureti colosali.
Adina si "Atzipic"sunt sageti nelinistite,nemaivazandu-i.Eu merg cu Mihai,in spate.Si el stie ca avem tot timpul din lume sa urcam Balaurul,pe lumina,si sa coboram pe lumina.
Intram pe firul vaii Morarului,care s-a fardat in dimineata aceasta cu pudra de bruma rece si groasa,ca sa para mai sexi ,atunci cand o calca turistii cu ditamai bocancioii.
Culmea:ne intalnim exact cu aceleasi personaje din Valea Bucsoilui,de acum 6 luni!!!Mai,da cu aceleasi!
Adica cu aripa underground a Florii de Colt,as zice "aripa halpinista".Da,sunt buni,ii stiu de ani multi,dar au cercul lor inchis,si asa parca e mai bine.Se sudalma putin "Floarea batrana de colt"si se urca mai departe.Ne despartim temporar de floristii underground;unii o iau pe Morar si unul singur vine cu noi.Il cheama Petrut,e slabut,inalt,si modest.Eu,cu Mihai Bobocea,Adina si "Atzipic: urcam pe potecuta sinuoasa ce ne conduce catre platforma Timbalului dinspre Balaur.Pentru a intra spre aceasta creasta,a Balaurului,este nevoie de putina atentie,in Poiana cu Urzici fiind niste momai,pe dreapta.Pe platforma Timbalului ne intampina blondele sexoase cu nume de larice sau zade,ocrotite prin lege.Isi vor scutura curand pletele,dar vor inmuguri la primavara.Larica este ocrotita prin lege si se catara pe te miri unde,fiindu-ti de folos la vreun rapel.
`De pe platforma Timbalului urcam in spirale pamantoase,prin jnepeni,spre Dintele Balaurului.Ultimul culoar este deschis si mai inclinat.Ca flora,intalnim Carlina Acaulis,sau Ciurul Zanelor.La Dintele Balaurului suntem pe la 12:40.Creasta se ocoleste mai intai pe fetele nordice,umbroase,printre jnepeni,apoi urcam in creasta propriu-zisa,apoi inaintam pe versantul sudic,din stanga,dinspre Morar,apoi iarasi dreapta,apoi pe stanga.Practic,o branita ne conduce printre coltanii Crestei Balaurului.La ora 14:40 suntem aproape de Bucsoiu Mare,2492 metri.Cetatenii Adina si "Atzipic" vor pleca spre Omu,Malaiesti,Tiganesti iar eu si cu Mihai Bobocea vom cobori accentuata panta a Bucsoiului Mare,sau Deubel,ajungand in Prepeleag si Pichetul Rosu.Inserarea ne prinde pe plaiul ce coboara de la cabana Poiana Izvoarelor(1455 metri)spre Gura Diham.Este un frig patrunzator.Mergem in Sinaia,la un restaurant,sa mancam o ciorba calda.Ne asteapta ,pentru a doua zi,Valea Rea din Muntii Baiului.