joi, 17 decembrie 2015

COMPLEXUL MAGURA ZBOIU,PARCUL NATURAL COMANA,6 DECEMBRIE 2015

Complexul Magura-Zboiu face parte din Parcul Natural Comana,reprezentand totodata una din cele 10 rezervatii naturale ale acestuia.Este situat la extrema estica a Parcului.Ocupa o suprafata de 106,5 hectare si se incadreaza in zona de protectie integrala,unde este voie sa se faca doar activitati educative,ecoturistice si de recreere.
Specific Magurii Zboiu este stejarul pufos ,care creste adesea in zonele de silvostepa,in special in zona deluroasa a campiei.Iar P.N.C.nu duce lipsa de zone colinare,acestea atragand turistii veniti aici.
Pe langa quercetum pubescentis,adica stejarul pufos,mai exista o specie pitica de arbust,care poarta denumirea de scumpie(the smoketree),din frunzele caruia se face un ceai foarte bun pentru tratarea gastritei,diareei,ulcerului,candidozei vaginale,impotriva vomei.Ceaiul din frunza de scumpie este bun si extern,aplicat sub forma cataplasmelor,pe rani usoare,eczeme etc.
Scumpia are niste flori de culori diferite,incepand de la stacojiu,roz,pana la galben,iar aceste flori arata ca un puf.
Mihai B.a venit cu ideea de a organiza,eu,personal,o tura,in Magura Zboiu.Eu veneam cu ghidajul.pe traseul lacurilor,iar el aducea cateva persoane,dornice de a explora acest tinut.
Vremea,de Sfantul Nicolae,a fost tare inchisa si rece,desi se anuntau"4 ore de soare".
Mihai B.s-a tinut de cuvant si a venit insotit de inca 3 oameni.
Am plecat impreuna de langa Eroii Revolutiei.
Pentru Magura Zboiu nu se urmeaza traseul initial de Comana,ci mergem pe drumul de Frumusani,apoi ne incadram pe drumul judetean 401 B,spre Herasti,Hotarele.De la Piata din Hotarele viram dreapta,mergand spre marea bifurcatie Giurgiu,dreapta,Oltenita,stanga.
De aici mai mergem putin si un modest panou ne avertizeaza ca intram in Parcul Natural Comana,dar nu ne spune de nici o Magura Zboiu.Daca va uitati pe prietenul google,veti observa ca singurele descrieri ale Magurii Zboiu sunt ale mele.
Ce nu-mi place la Magura Zboiu?
Localnicii care sosesc aici,din Hotarele,Zboiu,Greaca,arunca foarte multe gunoaie,pe care noi le-am gasit.
Pescuitul este prea intensiv.
Nu mai imi place ca,unul din lacuri,trebuie sa-l ocolesti,fiind al M.A.P.N.iar oamenii de acolo,de la unitatea aceea militara,sut rai si absurzi,cu turistii.In unitatea militara,exista si o crama,cu vin facut din viile de acolo,dar cum am precizat,angajatii de acolo sunt foarte violenti.Lacul acela poate fi ocolit.
Ce imi place la Magura Zboiu?
Existenta unei salbe de 12 lacuri,unele antropice,alte salbatice,precum si a padurii de stejar pufos iar aceste caracterisitici mi se par de departe cele mai atragatoare,din tot P.N.C.Insa pot fi subiectiv.
Mihai B.a venit cu genala idee de a merge si pe malul Dunarii,la Giurgiu,in port,unde sunt niste restaurante cu specific pescaresc.Ideea a fost pusa in practica,iar o ciorba fierbinte de peste ne-a prins tare bine,dupa o zi asa de mohorata si rece.Pentru ca e final de an,voi face o retrospectiva a excursiilor la Comana,dar intr-o postare viitoare.





































                                           Scumpie,arbust ce creste in zona de silvostepa,respectiv Parcul Natural Comana.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu