marți, 3 mai 2016

MAGURA ZBOIU,30 APRILIE 2016

Zilele acestea se implinesc sapte ani de explorari,la propriu,pe teren,in Parcul Natural Comana.
Am facut peste 80 de ture ,acolo,si consider ca proiectul acesta personal,de cercetare,dar si de educare,este de real succes,in primul rand,pentru mine,apoi pentru ceilalti.
Invat din "mers"denumirile stiintifice ale plantelor,un lucru greoi pentru un economist,dar deloc imposibil.
Astazi voi scrie despre rezervatia Magura Zboiu,aflata la extremitatea estica a Parcului Natural Comana.
Voi fi subiectiv si voi spune ca Magura Zboiu este de departe cea mai frumoasa rezervatie a P.N.C.,din cele zece.
Sunt 10 lacuri,unul mai frumos ca altul,in plus,aceste lacuri sunt inconjurate de coline,pe care sunt diverse culturi de mazare,grau,orz,rapita,care constituie totodata raiul fazanilor,iepurilor,bufnitelor,caprioarelor,aricilor.Aici ma simt cel mai bine,nu cred ca exista un loc din sudul tarii unde sa ma simt mai bine ca in Zboiu.
Rezervatia are o suprafata de 106 hectare,incluzandu-se in ea lacurile,padurile si terenul agricol.
Sambata,pe 30 aprilie 2016,am identificat urmatoarele plante:de cultura-mazare,capsuni,rapita,orz si grau,plante furajere-mazariche,pe numele sau vicia cracca,plante de leac precum pelinul,florile de salcam si florile de soc.In lanurile unduitoare de grau am intalnit Agrostemma githago,neghina,o planta foarte toxica,cu niste seminte mici si negre.Ati vazut aceste bobite negre si mici cand ati cumparat grau din piata.
Am mai intalnit o floare de un albastru ametitor,floare care se numeste Star of Bethleem,ornithogalum thyrsoides,care este folosita in terapiile medicului Eduard Bach.
Am vazut cormorani,bufnite,rate,zburand deasupra lacurilor.Rapita,baltile,copacii singulari din camp,dadeau unaspect aparte zonei.
Am mers cu trei turisti,fiind foarte incantati de Magura Zboiu.Nu a fost o excursie rigida,un exemplu in acest sens fiind unul din turisti care a cules plante medicinale.Excursiile mele sunt tematice,dar se pot face multe acte activitati precum inotul,fotografia,de ce nu,pescuitul,culesul de plante medicinale.
Am mers pe jos 25 km,prin Magura Zboiu.
Iata si fotografiile.









































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu