miercuri, 31 august 2016

PLIMBARE PRIN POIENILE ESTICE ALE PIETRII CRAIULUI,28 AUGUST 2016

Masivul Piatra Craiului se afla in Carpatii Meridionali,Grupa Bucegi.In aceasta grupa mai intra Leaota ,si evident ,Bucegi.Creasta somitala apare ca o coama ascutita de "balaur" care isi intinde trupul albicios de calcar pe 25 km.Vecinii Pietrii Craiului sunt urmatorii:la nord,Valea Barsei,la sud,Valea Dambovitei,la vest Iezer-Papusa iar la est,culoarul Rucar-Bran.Dintre toti acesti vecini,cel mai antropizat mi se pare cel din nord,unde forfota,praful ,pensiunile ,masinile prea multe,isi gasesc loc,an de an.Orasul cel mai important din nord-estul Pietrii Craiului este Zarnesti.Dinspre sud vin mai putini turisti iar daca sunt de wee ,acestia tranziteaza culoarul Rucar-Bran,pe care eu l-am denumit "Mica Elvetie".Vestul masivului este cel mai putin calcat de turisti.Si asta este vestea buna pentru mine.Aici,in vestul Pietrii Craiului,s-a construit un baraj de acumulare,cel de la Satic.Locul este inca salbatec,putem vizita pesteri cum ar fi Pestera Ursilor sau putem continua spre nord-vestul masivului,pe forestier,pana la lacul Pecineagul,uriasul de apa adormit intre semetii Fagarasi si masivele spinari ale Iezerului-Papusa.
Duminica de 28 august ma gaseste din nou alaturi de mai noul meu prieten de munte,Florin.Acesta are o calitate,principala,as zice:cand vede un om in suferinta,il incurajeaza ca totul va fi bine pentru acel om.
Florin este incepator intr-ale muntilor si mi-am propus sa-l initiez.Tura montana pe care o vom face astazi este un circuit care incepe de la Fantana lui Botorog,din nordul masivului,si traverseaza Cheile Zarnestilor,apoi Cheile Pisicii,apoi urca alene prin Poiana Vladusca,Poiana Martoiului,ca sa debuseze in forestierul ce ne scoate din nou in Cheile Zarnestior(Prapastiile Zarnestilor).Este un traseu foarte bun si pentru a-i aduce pe cei mici,aici.M-am gandit,desigur,la micutul Victor,caruia i-ar prinde bine o plimbare pe la poalele Pietrii Craiului.Si daca este insotit si de prea indragita lui mamica,atunci va fi si mai frumoasa excursia.
Piciorul meu este dureros la urcare.Trebuie sa fiu atent cum calc,pe ce calc.Nu mai e ca inainte.Victor va mai avea de asteptat ca sa il alerg ,asta fiind una din placerile lui.Gasesc eu altceva,ca sa-i atrag atentia.
In Prapastiile Zarnestilor este foarte multa lume.Nu am mai vazut de multi ani,asa o inghesuiala de masini,si de oameni.
Unii nici macar nu si-au cumparat biletul de intrare in Parcul National,desi mari patrioti se mai cred.
Noi prezentam biletul ,la bariera.Biletul se poate procura de la Administratia Parclui,acolo fiind un bancomat.Costa 5 lei.De-asemenea,il puteti lua si din centrul Zarnestiului,de la Posta.
Poiana Vladusca precum si Cheile Pisicii au fost ceva nou pentru mine.Am studiat traseul timp de o saptamana,calculand azimuturi,timpi de mers,diferente de nivelde urcat,diferente de nivel,de  coborat,am facut un timp total,apoi am adaugat un 15%,plus o ora pauza.
As putea spune ca din nou "mi-am dat examen"la orientare turistica,caci ne-am pierdut un pic in imensa Poiana a Vladuscai.Astfel,am scos harta,am nordat-o,am luat azimutul,si,veste foarte buna,pentru mine,ne-am indreptat in directia marcajului.Florin a fost suspicios la faza asta,crezand ca nu o vom lua bine,insa bucuria rezultatului satissfacator a fost uriasa ,repet,pentru mine.Am tinut marcajul cu triunghi rosu,apoi am iesit in Poiana Martoiului.Mi-am adus amite din nou de A..cum am putea fi aici,toti trei,intr-o tura montana linistita si intima.Pe aici nu circula hoardele de turisti.
In Poiana Martoiului nu fusesem nici macar o data.Am inceput o coborare printr-o padure de molid,ceva mai tanara.Libelule zburau deasupra noastra,profilandu-se ca niste helicoptere de jucarie,pe cerul albastru.
Am coborat zdravan,pana cand am dat de un izvor captat.Traseul e clar pentru oameni ce chiar doresc linistea sufleteasca.Nu era nici un turist pe aici.
Am continuat in tacere,pe drumul turistic,marcat cu triunghi rosu,care a debusat in drumul ce merge in Prapastiile Zarnestilor.Seara plecase tot puhoiul de masini.
































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu