sâmbătă, 19 ianuarie 2013

EXPEDITIE IN NECUNOSCUT-GEORGIA,MUNTII CAUCAZ-DE LA MESTIA LA TCHVABIANI-CAPITOLUL 3

Politistul il intreba pe Dan Alexe unde mergem.I-a spus ca spre Tzaldashi."Si,cand va intoarceti,maine???"
Fie vorba intre noi,buna gluma asta.
Am constatat ca in orasele precum Samtredia,Mestia sau Zugdidi,sediul Politiei este de 5 ori mai mare decat sediul unei banci.Sunt oare,asa de mari problemele infractionale???
In centru ne oprim ca sa vorbim cu un tanar solid,David.Tocmai taiase porcul si era plin de sange pe maini.
Tipul ne spuse ca el lucreaza la Hostel Seti si ne arata directia spre Tzaldashi.
Trecuti de centru,am dat de un magazin.Am cumparat bere si ciocolata.
Am traversat un pod sub care se casca o ditamai prapastia,cu niste canioane,apoi am urcat spre stanga,pe langa zidul unei biserici si am trecut pe langa Hotel Tetnuldi,cu o cazare foarte scumpa:110 dolari/camera.
Am decis sa campam in spatele hotelului,la cort.
Noaptea se puse un pic pe ninsoare.Aici eram totusi in munte,la 1450 metri altitudine si era frig,dar deocamdata,suportabil.
Dimineata au sarit doi caini Husky,pe cort,dar noi,fiind inauntru,credeam ca e ceva mai fioros.
Se jucau doar.
Stapanul a venit la noi si ne-a spus ca a facut de doa ori Ushba,4600 metri altitudine.
A fost,as spune cu tarie,providential tipul,caci a venit la fix:noi ne pregateam sa o luam total aiurea,pe un drum paralel cu al nostru.
Pe la unsprezece ne-am intors tot pe la pod,apoi am intrat in drumul de Ushguli.Pana la Ushguli erau 44 de km.
Am mers 13 km pana in satul Tcvabiani.Drumul,in mare parte ,merge cand drept ,cand in serpentine,insa pe foarte putine segmente,panta se inclina sau mai si coboara.
Peisajul devine incantator,lasand privirii putine unghiuri de varfuri celebre precum Ushba sau Tetnuldi.
Am facut 7 ore,cu o pauza de o ora,la pranz,servit intr-o baraca muncitoreasca.
Am ajuns cam osteniti,la orele 18:00,in Tcvabiani,pe la 1800 metri altitudine.
Satul este mic,are vreo 30 de gospodarii,unele inzestrate cu vestitele turnuri de Svanetia,din piatra,altele mai sarace.
Oamenii sunt amabili,curiosi,prietenosi.
Te invita inauntru.Noi,nu si nu.
Se lasa gerul.
Punem cortul langa zidul de piatra al unei case mari,toata construita din piatra.
Pe la 23:00 ne infofolim,la ora zero e Anul Nou.Pffff.Dan sforaie .Ce sa-i mai zic La multi ani!........

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu