duminică, 7 aprilie 2013

CAMPANIA DE IMPADURI 2013-START!!!

Asociatia pentru dezvoltare durabila "ViitorPlus" a demarat campania de impaduriri pentru anul 2013,pe data de 6 aprilie,avand drept locatie comuna Draganesti-Vlasca din judetul Teleorman.
Campania aceasta de impaduriri se desfasoara intr-un program educational si social care se numeste"Adopta un copac".
 Prin acest program"VP" si-a propus ca timp de sase ani sa impadureasca terenurile degradate din punct de vedere agricol.Expertiza tehnica a proiectului de impaduriri este facuta de o echipa de experti din domeniul silvic.
Firmele sau persoanele fizice pot aduce contributia lor fie prin contract de sponsorizare fie prin donatie directa.
Avantajele pentru firme sunt:un marketing foarte bun,promovandu-si brandul lor,de exemplu,prin aceste actiuni,dar si avantajul integrarii si socializarii colectivului din firma,stiindu-se faptul ca orice iesire in natura apropie oamenii.
Prin "Adopta un copac",solurile nu se mai degradeaza,vanturile cu precipitatii sunt retinute de "perdeaua"padurii si sunt atrase specii de pasari sau se dezvolta plante,prin urmare se sporeste biodiversitatea.
In dimineata de 6 aprilie 2013 ,mai multi colaboratori ViitorPlus ne-am intalnit in Piata Unirii pentru a pleca spre Draganesti-Vlasca.Plecarea se face de regula la ora 6 dimineata.
Au participat si reprezentanti,voluntari,angajati ai unor firme precum Apa Nova,Accenture si Gsk.
In total am fost 200 de oameni si am plantat 4000 de puieti.
Daca la inceputul zilei vremea a fost tare mohorata,pe la mjlocul ei soarele ne-a binecuvantat cu raze blande.
Participantii au avut spor si majoritatea care a venit anul trecut,a venit si anul asta,semn ca nu a fost o gluma pentru unii ,ci un lucru luat in serios.
Eu am participat pentru ViitorPlus in calitate de fotograf dar si de plantator.
Am vorbit cu cei de la firmele sus-mentionate,dand o mana de ajutor acolo unde era cazul.
Zona Draganesti-Vlasca este superba,aici placandu-mi cel mai mult, din toate zonele de plantare.
Accesul la zona de plantare se face prin strabaterea unei paduri de stejar si trecerea pe langa un lac cu stuf,dar si plin de rate,berze,privigetori.
Exista langa lac o stana care strica aspectul zonei.Caprele au ciugulit anul trecut din puietii plantati si anl acesta am plantat salcioara,pe margine,avand in vedere ca aceasta creste repede si are si spini.nemailasand unele animale de la stana,sa treaca.
Pranzul a fost grozav.Am inteles ca mama sefei supreme(Teodora)gateste fasolea la cazan.Unii si-au luat castroane pline pentru acasa.Mancarea este "campeneasca",totul fiind facut la cazan.
Anul asta,pentru inceput de campanie de impaduriri,voluntarii de la firme dar si voluntarii "VP" au dat dovada de eficienta ,adica intr-un timp scurt,de numai 7 ore,s-au plantat 4000 de puieti.
Intoarcerea am facut-o pe la ora 17.Zona Draganesti-Vlasca,Naipu merita vizitata,vi-o recomand pentru ca sunt niste minidelte cu stuf,pasari multe,peste,dar si ceea ce unii dintre Dumneavoastra cautati:liniste,aer curat,izolare de lumea "civilizata".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu