miercuri, 3 aprilie 2013

Mogosoaia si Parcul Herastrau,3 aprilie 2013

Ieri am fost la Mogosoaia in interes de serviciu.
Am luat un maxi-taxi de la Piata 1 mai.Costa 4 lei pana la Mogosoaia.
Discutiile ,tipic romanesti,mi s-au parut amuzante,nedezmintite deloc din programul uzual,de zi cu zi,al romanului.Un nene urca in maxi-taxi,gafaind.Il intreaba pe sofer:"asta merge la Buftea?"
"da,urcati",zise soferul.
"da io vreau sa ajung pa platourile da filmare,la Maruta"
"unde BRE,la Maruta???"il intreba contrariat ,soferul.
"da".
"nu te primeste BRE,nu intelegi MATA ca o sa fi aplaudici!?"
Dialogul acesta l-am redat pentru a vedea cu cata usurinta se trece la noi granita dintre politete si impolitete.
Nenea al batran devenise dintr-o data "prietenul"soferului de maaxi-taxi ,"iar acesta din urma "povatuitor","prezicator"....."nu te primeste BRE",adica nu esti de-al lui Maruta.
Intre timp urca o femeie tanara,grasa,cu niste blugi rupti peste tot,de parca ii taiase Margelatu'cu sabia.Femeia ma intreba daca e liber(langa mine)si i-am spus ca e.Bad luck.
Dintr-o punga a femeii venea un groaznic miros de shaorma cu da toate.
Urcara si doua tiganci tinere,ma scuzati,rome,si se asezara in spate.Ce credeti ca au zis cand a venit soferul sa le ceara 4 lei de bilet?Ca de ce e 4 lei si nu e 3 lei pentru ele!!! Deci,inca o dovada ca noi romanii se zice ca avem ce avem cu tiganii.Ei tot timpul se vaicaresc,acesti tigani,ca sunt nedreptatiti,dar ei de ce nu vor sa plateasca ca si noi ,romanii,4 lei pe bilet??
Soferul,in sfarsit ,pleca.
La Mogosoaia am ajuns pe o vreme nasoala,cu ploaie torentiala.Prietenul meu vechi,domn Florin ,ma astepta la  poarta.Am facut niste poze la masina si in curte.Am vazut o specie de flori mai rare pe meleagurile astea si le-am fotografiat.Catelul Ada,un caucazian,ciobanesc,mai sa rupa gardul,cand m-a vazut.
Bradul plantat acum 10 ani crescuse mare,la vreo 4 metri.
M-am intors tot pe ploaie torentiala.Domn Florin m-a lasat langa "antene" si mi-am zis ca e bine sa o iau pe jos,prin Herastrau,pan la metrou,la Charles de Gaulle.Am mers printr-un Herastrau super-pustiu,asta pe la ora patru dupa-amiaza.Era un aer tare de parca as fi fost la Slanic-Moldova,nu alta.Ploaia a spalat arboretul -tuia ,brazi,molizi si stejari-si acestia emanau un miros ca de la munte.Am mai observat ca exista un Acvarium,interesant pentru copii.Intrarea costa 8 lei.Bine c-am aflat lucruri noi si utile.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu