sâmbătă, 25 iulie 2015

BULGARIA 2015,IN CAUTAREA CETATILOR TRACICE-ASPECTE GENERALE

In perioada 17-24 iulie 2015 am realizat o mini-expeditie in Bulgaria,avand ca scop principal vizitarea cetatilor tracice din Dobrogea de sud,dar nu numai.
In anul 2010,venind cu trenul de la Russe la Varna,am zarit o vale foarte interesanta,flancata de munti mici,cu altitudini ce ajungeau pe la 400 de metri.Pana aici nu ar fi fost ceva iesit din comun,numai ca de pe varfurile pitice si verzi ale muntilor se zareau niste stanci foarte stranii,cu forme pe care nu le mai vazusem pana atunci.
Imaginea asta mi s-a intiparit mental si am inceput sa cercetez zona,prin intermediul google earth,facand din zona asta o obsesie.Descopeream foarte multe cetati sculptate in stanca,de catre traci.Anii au trecut (5 ani,de fapt)si anul acesta m-am decis.Eram sigur ca voi fi acuzat ca n-am facut altitudine,insa am depasit de mult ideea obsesiva de a bifa varfuri.Daca merg in Fagaras,spre exemplu,merg sa fac custuri sau vai mai putin explorate.
Asadar,am abordat lunga si intortocheata vale a Provadiei ,care incepe de la Kaspichian si se termina la Provadia,culminand cu mareata cetate Ovech,ce pare pe alocuri un fel de zid chinezesc.
Pentru a se citi cat mai usor itinerariul,voi scrie foarte scurt si la obiect,in cateva parti.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu