duminică, 2 aprilie 2017

VERDE VIU SI BICICLETA, PARCUL NATURAL COMANA, INTAI APRILIE 2017

Sambata, prima zi de aprilie a lui 2017 a fost foarte frumoasa, cu un aer curat , cu un cer albastru si un verde atat de viu, in Parcul Natural Comana, incat ti-ai fi dorit sa traiesti o vesnicie, sa te bucuri mereu de un aprilie senin.
Am organizat o tura de bicicleta , in imensul spatiu al padurii Comana, si am asteptat o familie cu trei copilasi draguti si 2 parinti dornici de aventuri in natura.
Meseria mea noua de ghid a inceput anevoios si in ceea ce ma priveste pot spune clar ca este un boicot al concurentei, in legatura cu turele mele,fie ca sunt pe munte, fie ca sunt la Comana.
Sunt si cateva persoane care imi doresc doar raul, in nici un caz binele, pe care le-am cunoscut anii anteriori, si care in mod sigur ma vorbesc de foarte rau, asta pentru a nu veni turistii cu mine, in diversele excursii.
Eu voi fi vertical, deschis si loial noii mele meserii de ghid, si le-as spune concurentilor ca nu voi ceda si nici nu ma voi lasa intimidat.
Pana la urma, se vor gasi cateva persoane care sa ma urmeze in excursii, mai presus de vorbele urate cu care sunt sabotat.
Am inchiriat 3 biciclete de la pensiunea "Bujorul", aflata in centrul comunei. Inchirierea unei biciclete costa 30 lei/persoana/zi.
Bicicletele trebuie verificate cu atentie, pentru ca unele mai au rotile desumflate sau seile sunt prea jos sau prea sus.
Patronul de aici are multe activitati comerciale si nu mai are timp si de intretinerea bicicletelor, insa am dat de un angajat amabil, care a rezolvat situatia aceasta.
Eu am venit mai de dimineata si am vazut foarte multi turisti ,la Comana. I-am observat, discret, cum se uita lung la acea harta din centrul comunei, veche si ponosita, prafuita.
Se pare ca e prea scump sa angajezi un ghid,la o zi ,in Parcul Natural Comana, si preferi sa abordezi singur, situatia.
Mie mi-a luat 8 ani de explorari, prin cele mai salbatice jungle ale Comanei, si chiar si in momentul prezentului, mai sunt puncte pe care doresc sa le ating. Nu poti invata totul, intr-o zi,  insa cred ca orgoliul este atat de mare incat unii prefera sa nu plateasca un ghid, cu 30 de lei/zi, si sa faca exact ce face aproape toata lumea: vizita la Adventure Park Comana sau la punctul de observatie al Deltei Neajlovului, unicul din zona, ca restul sunt inchise cu lacate zdravene.
Am o imensa frustrare pentru ca ai mei compatrioti se cred solidari , insa demonstreaza exact inversul.
Ne-am putea ajuta reciproc, adica eu sa-mi ofer serviciile de ghid,contra unei sume modeste, iar ei sa afle lucruri foarte multe si sa vada peisaje pe care cu siguranta si le-ar dori.
Am observat ca multi erau dezorientati, intreband in stanga si-n dreapta "cum ajung la?" dar localnicii de aici au notiuni extrem de vagi despre P.N.C.
Exploratul nu este o treaba pentru oricine, mananca timp mult,bani,picioare obosite, intalniri cu tot felul de animale, poate chiar cu oameni ciudati.
In aceasta excursie am mers cu bicicletele pana aproape de Mironesti, insa o pana la o roata ne-a facut sa ne intoarcem din drum.
Prin padure nu am zarit decat floarea pastelui- anemone, urzici, si cativa brebenei dar si rostopasca.
In aceasta zona, aprilie este mai saracut in flora, insa din mai natura lucreaza la cote maxime.

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu