duminică, 4 octombrie 2015

LACUL ISVOARELE SI PADUREA ISVOARELE,JUDETUL GIURGIU

Am revenit la padurea Isvoarele si lacul Isvoarele, sambata ,3 octombrie 2015.
Am ales sa iesim pe la Popesti-Leordeni,apoi sa continuam prin Frumusani,si,in continuare,spre Herasti,Hotarele,avand ca punct terminus comuna Isvoarele,judetul Giurgiu.
Am evitat sa mai dau anunt pe facebook cu privire la aceasta excursie pentru ca era ziua Pictorului si am dorit sa fim asa,ca intre prieteni vechi.Sunt deschis oricaror persoane,la aceste excursii,mai ales ca mi-am propus sa traiesc din turism,oricare ar fi acesta.In sensul respectiv,fac eforturi de perfectionare,alegand ,dupa 29 de ani de calatorii,alpinism,sa devin un profesionist.Insa mai este cale lunga si vointa dar si rabdare stoica.
Si cum imi place sa cred ca sunt corect,nu voi lua turisti,pe bani,decat in momentul in care voi avea o diploma.La mine nu tin sub nici o forma jumatatile de masura.Scorpion,ce naiba!
De langa primaria Isvoarele,un drum cu asfalt dar si cu mult namol ne indeamna catre lac.Nu exista nici un indicator.Oamenii pun accentul aici pe agricultura,cules de struguri,cules de porumb,munca aspra a campului,si mai putin pe turism.As zice deloc.Zona este clar turistica si intrevad o speranta de redresare ,si spirituala,si tursitica,si de orice fel,prin viitoarele generatii,care sunt acum niste copii.Generatiile astea mai varstnice sunt oropsite rau,mental.La lac,spre exemplu,erau aruncate gunoaiele.Mi-e si teama sa ii zic unuia de la tara sa isi puna gunoiul in traista.Oamenii sunt suparati pe viata,aici.In putinele lor clipe de ragaz,si atunci trag sudalme,si vorbesc intruna.Noroc ca spatiul este vast,e loc pentru toata lumea.M-am hotarat ca incepand cu viitoarele excursii in Parcul Natural Comana,sa iau un sac menajer,poate doi,si sa adun peturile.Malurile frumoaselor lacuri arata dezamagitor si nu iti vine sa stai in anumite locuri.
Padurea Isvoarele este frumoasa,alcatuita din stejar,tei,jugastru.Si aici s-a mai ras,dar mai putin.Padurea este asezata pe un deal ,de unde se vede departe ,o alta padure:Mislea.Pe aceasta voi dori sa o explorez saptamanile viitoare.
Am dat un ocol padurii,apoi am iesit catre Isvoarele,coborand in lunca vasta a raului Arges.Tinutul acesta este minunat pentru ca se afla pe o platforma inalta,in care padurile,lacurile ascunse intre mici dealuri,viile,casutele izolate,alcatuiesc o baza turistica naturala ce este ignorata.In fond,frumusetea unui peisaj ignorat sau frumusetea unui om ignorat sunt gasite,regasite de oameni situati pe acelasi calapod moral,sentimental.Ignorantului nu-i poti pretinde sa caute frumusetea acolo unde crede ca ea nu exista.
Sa ne bucuram de fotografii,sa ne bucuram de malurile Argesului,care mi se par cele mai frumoase,intre Mironesti si Isvoarele.Sa facem abstractie de oameni rai si prost-crescuti,care murdaresc natura pe care si ei o folosesc,pana la urma.











































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu