miercuri, 16 august 2017

Canionul Tamina, Masivul Piatra Mare

Canionul Tamina se afla in Masivul Piatra Mare,la 1100 metri altitudine.
Este cel mai scurt canion din masivul Piatra Mare si  totodata din muntii ce flancheaza Valea Prahovei.
Se ajunge relativ simplu la el,mai ales ca nici nu e multa diferenta de nivel, de urcat.
Din Halta Timisul de Sus ne vom intoarce catre Predeal,traversand cu atentie Drumul National.
Vom merge pe asfalt circa un kilometru, 10 minute, pana cand vom da de o bariera. Aici este si un fel  de parcare.
Vineri, 11 august  2017, m-am decis sa repet acest traseu.
Imi reveneau in minte imagini cu Anca si fiul ei si ma gandeam ca anul trecut chiar am trecut testul ghidului montan, pentru ca o scara lipsea, in acel canion, si am fost nevoit sa il iau in brate pe pustiul de 8 ani ,si sa-l pun intr-un loc uscat. Anul asta ma bantuia o vaga nostalgie,dupa o tipa pe care am iubit-o, si dupa un copil care mi-era simpatic. Dar cum in viata ,daca nu exista iubire de ambele parti,nu se poate intampla nimic,ramai cu o nostalgie,cu dezamagiri in suflet.
Anul asta nu mai lipsea scara de la cascada mica si vijelioasa ,insa lipseau Anca si fiul ei.
Trecuse un an peste mine si realizasem ca in turele mele ,ca si ghid, vin foarte putini oameni.
Stiu foarte multe lucruri legate de munte,practic ,insa lumea poate nu ma cunoaste,si atunci merge cu impstorii muntilor,aia cu multi clienti.
Merg inainte insa,sunt un tip puternic si tenace.
Niste ieseni rupsesera un mare snop de campanule si pe deasupra le lasara jos,pe stanca rece.
Iesenii s-au tot invartit ca sa intre in canion,dar daca nu le aratam eu intrarea, o lasau balta.
Romanii mai au multe de invatat in privinta cultului muntelui si in privinta angajarii unui ghid.
Nu m-am abtinut sa-i dau peste nas unuia din ieseni,spunandu-i ca de aceea este nevoie de ghid,ca sa ii indrume in traseele pe care ei nu le gasesc nici macar cu aplicatia sau gps-ul. Ce sa mai vorbesc de lipsa hartii sau lipsa bocancilor. Vai de ei...Si isi mai riscau si copiii...
Eu am facut 2 ore 45 minute ,de la Halta Timisul de Sus,pana la Canion,dar am si stat dupa poze si cu gandurile mele,admirand padurea de brad.
Mi-am luat apa de izvor de la izvorul aflat in apropierea unei cabane private.
M-am intors foarte repede ,in coborare,spre Timisul de Jos,insa vazand ca mai am o ora pana la tren, am stat in padurea de brad,savurand racoarea muntelui si linistea.Am plecat spre capitala cu un tren regio de 16:58.











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu