joi, 25 iunie 2009

expeditie in kargastan-partea a doua







Iata si 2 imagini din avion.Una este de deasupra Istanbulului iar cealalta reprezinta cel de-al saselea baraj din lume,ca marime,"ataturk baraj",situat pe langa orasul gaziantep.Cand am coborat din avion si am avut semnal la telefoane,bogdan a aflat vestea tragica:mama lui murise.stirea l-a facut pe cristi serban sa nu mai vrea sa mearga cu mine ,insa prin cateva dezbateri furtunoase cu fosta lui nevasta si cu parintii lui cat si cu ai mei,am reusit sa il convingem sa continue.

In Bishkek am inceput prost expeditia,adica ne-au abordat 2 "tepari"care s-au dat drept taximetristi si noi i-am crezut.ne-au spus ca ne ne duc la cel mai bun hotel si ca ne iau 20 de dolari pentru amandoi.ne-au plimbat prin tot orasul si ne-a mai oprit si militia locala.ne-au intrebat de unde suntem si eu le-am spus ca suntem din europa si imi venea in cap engro-ul europa,de pe langa bucuresti.militienii aveau niste chipiuri foarte mari si cozorocul foarte mare.ei aveau niste fete cam tampe si abia m-am abtinut sa nu rad.teparii ne-au promis ca ne duc,de data asta,la cel mai bun hotel....blal,bla ,bla,...ne-au lasat la un "hotel"care se prezenta cam asa:usa de la camera noastra nu s-a deschis decat cu un picior zdravan,gen shotokan style,apoi un gandac negru si hidos mi-a taiat calea,semn de bun venit,mirosul de mucegai era in toata camera,igrasia se intansese peste tot,plojnitele cutreierau patul.am deschis geamurile largi!!


serban ,colegul meu de expeditie,spumega.eu am deschis o ciocolata si mi-am asezat rucsacul la orizontala,ca sa il fac pat.am dormit minunat pe rucsac.era foarte curat pentru ca abia il cumparasem.a doua zi am platit cat nu facea,adica 20 de dolari de persoana,la "hotelul""sari-celek".asa ca sa aveti grija ce faceti!!

ne-am lasat totusi bagajele contra unei sume de 5 dolari si am cautat un internet unde ne-am interesat de o gazda .am gasit ,pe strada abdumamunova nr.256.era o strada linistita si hostelul la fel.curatenia si ospitalitatea gazdei ne-au atras din prima.gazda noastra era de fapt o familie de 4 kargazi,parintii si cei 2 copii.gulia era mama si sefa gostinitei(adica a hostelului),anisia era fata,care stia engleza bine,rahmat era fiul si farid era tatal.aveau o curte interioara linistita,cu vita de vie si niste scaune si mese,unde puteai sa servesti pranzul.cazarea era de 20 de dolari pe camera.inauntru era dus,apa calda,televizor.aici a fost foarte bine.

noi vroiam sa ajungem cat mai repede in tian shan,unul dintre cele mai mari masive montane din lume,asa ca l-am informat pe rahmat ce vrem sa facem si ne-a recomandat un prieten de-al lui care era taximetrist.de la bishkek la karacol sunt 385 de km pe care i-am strabatut in 9 ore.

Drumul este atat de spectaculos incat l-am exasperat pe sofer cu opririle pentru poze.

muntii inalti de patru mii de metri,peisajul variat ,incepand cu campia,stepa,silvostepa si terminand cu ghetarii precum si issik-kul,lacul al doilea ca intindere,de pe suprafata globului,te obliga sa mai mai revii pe aici.








in karacol am ajuns tarziu,seara,si amicul stia un "hotel"cu numele de turkestan yurtcamp,un spatiu plin de iurte traditionale.karacol este un oras situat la 1700 metri altitudine.inainte,pe vremea comunismului se numea prjevalsk,in cinstea unui mare explorator rus care s-a nascut aici.

de-asemenea aici se afla casa -muzeu a poetului rus macarenko.
e un orasel care incearca din rasputeri a atrage turistii,indeosebi pe cei straini.are multe terase,are un bazar in care amestecurile de nationalitati(uiguri,chinezi,kargazi,rusi) si marfurile te ademenesc.marfurile sunt si mai bune si mai proaste,ca peste tot ,de-altfel.
strazile sunt jalnice,adica au multe gropi si se cam circula la regula primului bagat in intersectie.
au vreo 2 supermaketuri si un parculet.la turkestan yurtcamp ,in yurta ,am dormit foarte bine.
micul dejun ni-l servea o fata,pe la vreo 18 ani,nazira,frumoasa,cu un par negru si lung,cu ochii negri si cu o fire timida.se tot uita la mine si sunt sigur ca ne-am placut reciproc.
cristi serban a vorbit cu cineva pentru a veni cu o masina ca sa ne transporte in valea ala-kul.
inainte de a pleca,pe data de 29 iulie 2006,am facut un varf de 2600 de metri,fentand un pic intrarea in rezervatia nationala karacol,pentru ca se platea si noi oricum vroiam sa cercetam o ora doua zona.daca vorbesti cu taximetristri ,te pot duce ei pana la capatul orasului,acolo unde incepe rezervatia nationala karacol.dai 100 de somi la dus si 100 la intors,total echivaleaza cu 5 dolari.

3 comentarii:

  1. salut
    mi-a aventura voastra de pina acum si impresiile, felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  2. salut
    uite un link din aventura mea, iarna pe Kazbek
    http://www.youtube.com/watch?v=mcIAzfZZAnQ
    si alte filmulete la:
    http://www.youtube.com/user/expeditii
    Spor la butonat!

    RăspundețiȘtergere
  3. e ok.mersi mult.poate efectuam ceva in marile altitudini,ceva prin buceac mountains!!

    RăspundețiȘtergere