miercuri, 6 iulie 2016

REZERVATIA CRANGURI-CALUGARENI,3 IULIE 2016

Rezervatia Cranguri-Calugareni face parte din Parcul Natural Comana si se intinde pe o suprafata de 117 hectare.
Este situata in  nord-nord vestul P.N.C.-ului,definind practic limita nord-vestica a acestui sit.
Impreuna cu un nou camarad de explorari,pe nume Florin,am propus sa cercetam zona de rezervatie aflata intre Calugareni si satul Cranguri.Cu ocazia aceasta am vizitat locuri noi cum ar fi Manastirea Delta Neajlovului,aflata in plin camp,dar si drumul dintre Comana si Calugareni,cu trecere prin Budeni si Branistari.
Manastirea Neajlovului imi place,este mica si coheta,cu amendamentul ca pentru credinciosul care nu are masina ,mersul  pe jos,de la Comana sau Budeni este destul de lung si de expus,aici fiind un spatiu deschis,in camp,destul de pustiu.Frumos ar fi ca smeritul credincios sa mai lase masina acasa sau la Comana si sa vina pe jos.Un canon de pocainta nu i-ar strica.Duminica era plin de oameni in mica biserica,construita foarte modest,cu acoperis din papura.Insa am vazut ca se construiesc chilii mari si o biserica si mai mare,pe terenul manastirii.Repet,frumos ar fi ca respectivii credinciosi sa vina pe jos din Budeni sau Comana,in special iarna.
Vietii credincoase i s-ar da un farmec aparte,ar capata o alta dimensiune.Asa,sa vii sa participi la o slujba,participand robotic si plictisit,nu mi se pare o credinta prea mare.As zice ca nici una prea mica.
Noi am facut niste fotografii,apoi am plecat.E mirific locul de langa manastire,zici ca esti intr-o salbaticie aparte,cu lunca Neajlovului la picioarele tale.Si dincolo,da dincolo de ea,marea jungla a Comanei.Ehe,numai initiatii strabat zonele astea.
Drumul nostru a continuat prin Branistari,o ditamai comuna.Am cumparat niste rosii si castraveti ,de la un biet tataita care picotea pe marginea soselei,batut in cap de soare.Aspra e viata la campie,mai ales in mijlocul verii sau al iernii.
De la Calugareni ne-am indreptat spre Hulubesti,trecand prin prima parte a rezervatiei,care este strabatuta de soseaua asfaltata spre satul amintit anterior.
Am lasat masina la un laculet ,unde erau niste "pescari".Locul acesta,aflat in imediata apropiere a Calnistei,afluent al Neajlovului,este mizerabil.
Traversam campul,spre nord-nord-est,ajungang la rezervatia de padure Cranguri-Calugareni.
In Romania,educatia,spiritul civic lasa de dorit.Nu am vazut o tara a carei populatie lasa cu atata usurinta,gunoaiele,in locul de "picnic".Ma intreb daca oamenii astia,unii dintre co-nationalii mei,sunt imbecili sau fac pe imbecilii.Mizeria de nedescris,la limita rezervatiei.Norocul nostru este frica lor de tantari si de ne-cunoscut,adica ei nu intra in rezervatie,dar la marginea ei fac prapad.Dar intrebarea psihologica este:daca vor veni si "alta data",tot aici,si vor vedea gunoaiele lor,cum vor reactiona?Sau asa nesimtitori sunt si acasa.
Daca le zici de aruncatul gunoaielor,aoleu,sa n-o faci,ca-ti sare romanul la beregata,i-me-di-at.Este expert in asa ceva.
Am traversat o padure de plop si am trecut pe langa o stana.Neajlovul avea multi pesti in zona asta si nu numai.In jungla padurii dintre Calugareni si Cranguri,Neajlovul ofera cele mai frumoase si salbatice surprize:pesti foarte multi,scoici si nisip,pe fund,o apa curata ,diverse specii de plante.Este o bucurie sa te scalzi intr-o asa apa limpede.Pe la doua dupa-amiaza a trebuit sa ne intoarcem la masina,pentru ca sotia lui Florin se plictisise teribil la Parcul "de aventura"Comana.
Trebuie revenit neaparat pe aici.



























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu