marți, 31 ianuarie 2012

EXCURSIE IN MUNTII BAIULUI,29 IANUARIE 2012






















































































Duminica,29 ianuarie 2012 ,am fost la munte cu o noua partenera de drumetii montane,pe nume Carmen.

Denumirea trenurilor s-a schimbat,astfel incat personalul a devenit REGIO iar rapidul,intercity si acceleratul au devenit INTERREGIO.

Noi am mers cu InterRegio de ora sase si-un sfert pe care am platit ,dus -intors 65 de roni de persoana.Trenul acesta a facut doua ore pana la Azuga,unde am coborat.

Aici erau temperaturi fara numar,sub zero(vezi una din poze).

La statia de maxi-taxi ne-am intalnit cu colegii mei de la "Floare de Colt",echipati toti cu schiuri de tura.Recunosc,ne-ar fi prins bine la amandoi sa avem schiuri de tura,adica mie si lui Carmen.

Pana la partie sunt 4 km pe care i-am facut in vreo 35 de minute.Am luat telegondola care costa 20 de roni,de persoana.Am ajuns fooarte repede sus,in vreo 5 minute.

Telegondola asta ,sincer,mi se pare o realizare mareata.Zici ca esti in strainatate.

Vremea a fost superba toata ziua,dar ger.

A fost o avalansa pe Urechia cu o zi in urma.Se vedeau urmele foarte urat.Carmen s-a speriat tare,asa ca am facut cale intoarsa si am urcat pe creasta Baiului,evitand astfel poteca de vara.

Ne-am intalnit cu un celebru alpinist roman,domnul Paul Alboteanu(vezi domnul cu geaca portocalie).

Vantul s-a intetit,astfel incat trebuia sa pui cagula sau gluga.

Ma fascinau formele pe care vantul le daduse zapezii.De-alfel,pe Carmen am poreclit-o printesa dunelor de zapada.

Pe la doua am hotarat retragerea din masiv.

Eram in dreptul Piciorului Zamora.Am coborat pe acest picior de munte.

La canton am avut probleme cu cainii ciobanesti,o pacoste imensa pentru turistul roman sau strain,avid de frumuseti montane.Dr spuneti toate aceste lucruri ciobanului roman,sa vedem ,va intelege???

Categoric ca nu.

Cei de la canton pareau ca ne fac un imens favor,tinand cainii aia agresivi,in frau.

Coborarea prin padure a fost foarte lunga si epuizanta.Dar merita totul.Adica merita sa vezi nametii cat casa,gerul cu multe grade sub zero sa-l simti ,intalnirile cu oamenii adevarati ai muntilor,Bucegii cu vaile lor,inca slab acoperite cu zapada.

Odata,marele poet Tudor Arghezi a fost intrebat de ce fumeaza.El a raspuns scurt:"pentru mine,fumatul este o placere idioata".

Si eu voi raspunde,inclusiv ciobanilor care bombaneau ca ce cautam pe acolo,cam asa:pentru mine,mersul pe munte este acea placere idioata(idiot e ala care nu ne intelege pe noi,muntomanii).

3 comentarii:

  1. Cum poate sa arate zapada...
    Faina tura si pozele!

    RăspundețiȘtergere
  2. Muntii Baiului sunt frumosi si vara dar acum ,iarna,sunt fantastici,in pozele astea.Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  3. Da,sunt frumosi oricand.anul asta mi se pare ca a nins in 2 saptamani cat in 2 luni.
    sunt curios cum o fi pe vai,ca n-am mai fost de mult.

    RăspundețiȘtergere