duminică, 9 august 2015

MOUNTAIN BIKE UNDERGROUND IN PARCUL NATURAL COMANA,8 AUGUST 2015

Sunt si prieteni noi cu care pot pastra legatura.Unul dintre ei este Bogdan Reu,un client de-al meu pe care l-am atras in zona prieteniei.Doua lucruri ne leaga:fotografia,muntele,excursiile,in general.
Postand pe facebook evenimentul cu traversarea Parcului Natural Comana(nu national,cum zic altii)Bogdan veni cu ideea de a inchiria o bicicleta ,chiar din Comana.
Ni s-a alaturat un prieten de-al lui Bogdan,pe nume Laurentiu.Microbuzul asta de Comana vine cu o oarecare intarziere,in week-end.Il luam tot de la Eroii Revolutiei iar biletul este 8 lei.In maxi-taxi sunt si niste americance ,mergand tot la Comana,dar la Fantana cu Nuc,acolo unde am fost cu cativa colegi de Exploreaza Parcul Natural Comana.Veselie si optimism pe capul tinerelelor din America de Nord,insa la capatul celalalt ,noi,romanii ,am deschis subiectul despre podul de la Gradistea.Un pensionar cu mana bandajata imi racneste ca politicienii romanii sunt toti prosti si corupti,ca din ce fura,parca si mai mult ar fura,ca nu li se ajunge.Pai ce pot sa fac decat sa-l aprob,ca doar asta ni-i realitatea.Dar ce sa mai inteleg cand un alt taran spuse ca ar exista un nou pod si ca nu mai merge deloc trenul,pana la Giurgiu,pentru ca la Daia s-a cam surpat sina.De s-ar exprima si taranii astia mai coerent,sa aflam si noi cum stau lucrurile...
Un zambet minunat de la o americanca ,iata cum se face coborarea la Comana.Ce bine e cand cineva iti mai arunca cate un zambet curat,ca o speranta de revenire.Dar cand vezi hateri in jur,zau ca te izolezi,fugi de ei.
Inchiriem o bicicleta si canicula da zdravan din coate,facandu-si loc rapid,prin vanzoleala comaneana.
Chiria unei biciclete este 35 lei/zi,lasand un buletin.Ma scuzati,o carte de identitate.
Cetateanul de la care inchiriem este un amic de-al meu,comanean,Victor,care detine pensiunea Bujorul.
Bogdan e haios,si-a adus de-acasa saua de la bicicleta lui.Eu iau o bicicleta cu saua foarte joasa,si ii spun unui muncitor de la magazin daca n-are o cheie,sa mai pot ridica saua.Operatiuni care mananca timp,apoi timp mananca si statul la cozi,la unicul magazin alimentar mai de doamne ajuta,din localitate.
Deja corporatistii trec in viteza cu masinile lor scumpe si cu bicicletele lor la fel de scumpe.Astazi este un concurs de MTB,la Mihai Bravu.Ce bine ca m-a informat Cezar Jipa.Urasc din tot sufletul competiile astea de MTB,dar nu mai deschid subiectul.Unii se trezesc peste noapte ca e trendy sa participi,si nici nu stiu de ce o fac.De dragul facebook,de dragul plictiselii,de dragul "prietenilor" si ca da bine la public.Putini sunt concurenti reali,care iubesc natura.Dar v-ati pus vreodata intrebarea:"de ce particip eu la un concurs MTB sau alergare?"Vreau sa fiu mai bun,vreau sa cunosc lume noua,vreau sa ajut natura,vreau sa-mi ajut semenii???Nu se poate si altfel,sa am aceste "targeturi"?
Cand eram la plantari ,de exemplu,veneau corporatistii,"plantau" 2 copacei,si pe aia 2,prost,faceau o suta de poze,le puneau pe facebook,si ei erau marii plantatori.Ura,ce trendy e sa plantam puieti.Cam asa e si aici.Adica foarte putini inteleg sensul de "eu sunt sportiv".
Tocmai de aceea spun ironic MTB UNDERGROUND sau ca sunt alpinist underground.Pentru ca noi astia care totusi practicam de mult un sport,asa,la nivelul nostru,insa constant si cu pasiune,suntem calcati in picioare de cohorte de corporatisti care isi fac o reclama agresiva,pe unde pot,participa agresiv la expeditii de "cucerire" a varfurilor lumii.Sportivul adevarat nu va fi niciodata asa.
Astazi mi-am luat cu mine un ditamai rucsacul,pentru ca intentionez sa stau 2 zile in zona,undeva pe malul Argesului,cu cortul.Am gasit multe locuri anti-manele si anti-cocalari.Pe parcurs insa ,ceva ma face sa ma retrag spre casa.Sa va spun si de ce:localnicul,cand te vede singur,cu bagaj mare,crede ca esti suspect.Am mai spus asta si intr-un alt articol,ceva cu raurile Arges si Neajlov.Am observat ca bastinasii sunt perfizi,nu se iau de tine decat in cazul in care esti singur.Un turist singur,in viziunea lor,e ca profesiunea de hot.Asa vad localnicii,mai mult nu-i duce mintea.Asta e realitatea.De fiecare data cand am fost cu prietenii ,in zonele astea,localnicii ne-au salutat cu respect,dar cand am fost singur,ei bine,s-au uitat chioras.Dragi localnici,sunt multi oameni pe lumea asta care calatoresc singuri.Voi stiati asta?
Am facut un circuit de mtb ,traversand doua din cele zece rezervatii ale P.N.C.Este vorba de Oloaga-Gradinari,pe marginea unor lacuri,si de Padina Tatarului.
Seceta cumplita a facut ca lacurile sa fie aproape secate si sa fie sufocate de plauri.Iar in Padina Tatarului,mustele super-agresive ne-au atacat mai tot timpul.Doar cand vreo pala de vant anemica mai batea,mustele dispareau.Interesant a fost in padure,caci am fentat canicula.Nici de mancat nu prea ne-a ars.
Padurea aceasta are energii pozitive imense.Intr-un mtb de concurs nu poti simti asa ceva.Ce vrei sa castigi la un mtb de concurs,n-ai bani suficienti,la ce bicle ai?Experienta o capeti pe coclauri adevarate,tu si cu bicla.
Ca de obicei,pozarul,eu,am facut pozele participantilor,numai ca de data asta cei 2 au avut bunul simt si mi-au facut si ei poze,ba chiar filme.Ramane sa le iau de la cei doi.Bogdan a glumit tot timpul,a folosit niste ironii fine,de intelectual,si vedeti,de aceea se cauta prietenii.Bogdan este unul din prietenii noi,si e bine sa acorzi omului sansa de a se remarca ca si prieten.Evident,reciproca este valabila.
Dupa vreo 12 km de pedalat,am obosit cu rucsacul ala greu,si mai mi l-a luat Laurentiu.Ne aflam aproape de ora plecarii microbuzului,spre Bucuresti iar noi inca pedalam prin jungla.Am iesit,in fine,la o parte din soseaua asfaltata,ce traverseaza P.N.C.,de la Comana spre Mironesti.
De-aici am bagat viteza ,mai ales ca era in coborare.Am reusit sa prindem totus iultimul  microbuz,care a plecat la 17:10.










































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu