sâmbătă, 1 septembrie 2012

Ungaria 2012-Capitolul 2-De la Budapesta la Szentendre

Despartirea de cei dragi a fost pentru mine tare dureroasa,trista.Urcandu-ma in autobuzul 200 E,era sa izbucnesc in plans.Ii invidiez pe barbatii carora nu le pasa de nimeni si de nimic.
Pentru ca sunt eu asa de sensibil,nu e nimeni vinovat,nici macar eu.
Ii inteleg pe oameni,in felul meu,dar am constatat ca altii nu-mi inteleg sensibilitatea asta innascuta.Poate ca de aia am putini prieteni cu care sunt pe aceiasi lungime de unda.
Primisem niste mere si ciocolata cu rom de la Viorela care mi-a spus sa le am pe drum.Dar eu ajugeam in Budapesta si imi cumparam destule.Am vazut in aeroport niste romani,o familie tanara,care pleca in Norvegia ,si le-am spus ca sa le dea copilului lor.Femeia n-a vrut la inceput,si asta m-a dezamagit.Barbatul se tanguia,pentru ca....asa ii spusese nevasta,sa nu le ia.
Le-am spus ca sunt proaspete si ca eu imi voi lua din Budapesta.
Pana la urma au acceptat iar tot ce mai speram eu era ca sa fi dat merele copilului,sa nu le fi aruncat...
Procedurile de intoarcere in frumoasa capitala europeana,Budapesta,au fost aceleasi.
Mi-am luat rucsacul de la bagaje si m-am indreptat catre statia de metrou Batthyany Ter.
De acolo ajungem la Szentendre cu un tren ce poarta denumirea de HEV si face parte din magistrala M5.Jos palaria ,ungurilor,aveti cea mai buna retea de transport din Europa Centrala-Balcanica.Nu astepti in Ungaria niciodata un mijloc de transport mai mult de 20 de minute.
Nu stiu cum e in Cehia,n-am fost,dar aici orice legatura cu un tren,metrou,tramvai,masina,este facuta foarte rapid,fara sa stai cu orele,ca la noi,ca sa astepti ceva ce nu mai vine,parca.
Cum ajungem in Batthyany Ter?
Cu metroul din Kelety Palyaudvar,aceiasi magistrala M2,rosie,dar mergem ceva mai mult,depasind Deak Ferenc Ter,de care v-am spus.Sunt 5 statii de metrou intre Batthyany Ter si Kelety Palyaudvar.Ca sa stiti ce-i Keleti asta,ei bine,este Gara de Est,unde sosesc dar si pleaca trenurile din si spre tara noastra si nu numai.
De ce mi-am ales Szentendre???
Intotdeauna,de cand am descoperit google earth,acea jucarie minunata a calatorului aventurier,imi creez excursiile precum si expeditiile datorita lui.
Ce-i drept,am studiat atat de bine zona Szentendre-Parcul National Donau-Ipoly-Visegrad,incat
totul a mers ceas,cu foarte mici exceptii,evident.
Pana la urma,de ce Szentendre???
Szentendre,acest Balcic al Ungariei,este plin de cultura ;are strazi care urca in panta si care sunt foarte curate,iar din cand in cand vezi cate un magazin mic si cochet.Casele,vechi,au ,in majoritate,flori la ferestre.Bisericile catolice,nu multe la numar,sunt ascuse parca sa le descoperi.
Szentendre,orasul de pe malul Dunarii,aflat la 40 de km nord de Budapesta,este un oras sarbesc,nu unguresc.Lumea este calma si ospitaliera si te intreaba de unde esti si incotro mergi.
De la Batthyany Ter ,ajungem cu trenul verde,HEV,iar calatoria ne costa 620 Huf.Coboram la capat.
De la gara din Szentendre am traversat spre stanga si am urcat strazile in panta ale orasului.M-am tot incurcat pe acolo,caci doream sa ies din oras si in loc sa o iau pe marcajul cu banda galbena ce duce spre cabana si dealul Ko-hegy,am luat-o exact invers.
Am ajuns in gradina unui ungur,gradina care avea deschidere catre munte iar eu credeam ca pe acolo e marcajul.Mi-a spus ceva ca la 50 de metri mai incolo este marcajul,probabil.
Iesisem din Szentendre si mi-am dat seama ca nu sunt in directia cea buna.Eram pe drum de asfalt,care facea legatura cu un alt oras.M-am intors si ce sa vezi,pe dreapta,la o bifurcatie,scria clar pe unde trebuie sa merg,pe marcaj banda galbena,spre dealul Ko-hegy.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu