sâmbătă, 1 septembrie 2012

Ungaria 2012

In perioada 14-20 august 2012 am fost in Ungaria.
Pentru mine este surprinzatoare aceasta schimbare de peisaj;viata ne pune uneori in situatii atipice si ne gandim rapid cum sa gasim solutii pentru acestea.
Neasteptata mea plecare la Budapesta s-a datorat unei alte plecari ,a celor dragi,intr-o tara din nordul Europei.Acuma,depinde cum vedem lucrurile:poate fi o situatie fericita dar si una nefericita.Depinde cum este omul croit,ce structura interna are el.Iar cum mie imi pasa de cei mai apropiati si ca de ei sunt legat sufleteste,atunci pot spune ca a fost o intamplare trista.Dar intotdeauna cineva din afara sufletului meu va spune ca a fost o intamplare fericita.M-am lamurit ca,in privinta sentimentelor,nu poti stii niciodata ce se petrece cu omul respectiv;degeaba suntem credinciosi ,daca nu intelegem oamenii de langa noi.
Gasirea solutiei rapide a fost aceea de a vizita unele orase aflate pe malul Dunarii,
dar si traversarea Parcului National Dona-Ipoly,aflat la 50 km nord de Budapesta.
Am plecat din Bucuresti,Gara de Nord,marti,14 august.Pe bilet sa stiti ca am dat 530 de lei,dus-intors,si nu 49 de euro sau 218 lei,cat scrie pe internet ca este.
La articolul 13,pagina 25,din Mersul Trenurilor,valabil pana la 08.12.2012,citim ca:"copiii pana la varsta de 5 ani impliniti,pentru care nu se cere un loc separat,se transporta gratuit."Nimic mai fals;noi am platit 60 de lei.Va spun toate astea ca sa fiti pregatiti.CFR-ule, esti praf!
La Budapesta am ajuns dupa 15 ore,trenul avand o intarziere de o ora!
Am avut noroc cu un nene care stia romana si mi-a spus unde sa-mi depozitez rucsacul meu cel greu de 25 de kg.Va spun si eu,la randul meu,pentru a nu pierde timpul cu cautatul cutiilor acelea metalice.
De la capatul peronului,acolo unde liniile se termina,coborati treptele,faceti stanga si dati de rafturile cu niste cutii metalice;unele sunt albastre si mici,altele sunt cenusii si foarte mari.Costa 600 de forinti(HUF)ca sa-ti depozitezi bagajul pana la maxim 24 de ore.Inchizi usa cu o cheie si o pastrezi bine.
Noi vroiam sa ajungem la aeroport,pe Feryheghi.Terminalul 2.Iata cum ajungem la aeroportul din Budapesta,Feryheghi:luam metroul de la statia Keleti Palyaudvar care se afla la 20 de metri stanga,cum iesiti din gara.Mergem deci cu metroul rosu pe magistrala M2,3 statii,pana la statia Deak Ferenc Ter,apoi vom schimba magistralele,luand metroul albastru,pe M3,10 statii,pana la capat,care se numeste Kobanya Kispest.
Un bilet de metrou costa 320 HUF(adica forinti).
De la Kobanya Kispest vom lua autobuzul albastru 200 E,care ne va lasa la Feryhegi,Terminalul 2.
O sa trec peste conventiile scrisului si o spun ca asta este Capitolul 1 pe care l-am intitulat "Sosirea la Buapesta"
Apoi voi adauga si pozele.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu