marți, 4 septembrie 2012

Ungaria 2012-Visegrad,cetatea si Marele Fluviu

Dupa ce m-a fotografiat japoneza,m-am idreptat catre port.Aici era un vapor care pleca pe malul celalalt al Dunarii.Intreband cat costa o traversare care dura maxim 20 de minute,mi se raspunse:4000 Huf.Dvs.stiti cat inseamna ?60 de lei,poate chiar mai mult,sa zic 65.Cu ocazia asta am aflat ca e mai ieftin si cel mai ieftin de ajuns la Budapesta cu autobuzul,apoi cu HEV,trenul acela verde de care am mai vorbit.
Pentru ca era asa de cald,am stat la plaja,pe malul Dunarii,vreo ora.Apoi am decis sa merg ,sa urc de fapt,la cetatea Visegrad.
Am intrebat un om,un tanar imbracat la costum si cravata(era o nunta in Visegrad)pe unde sa o iau.S-a uitat cu un aer superior la mine,din cap pana-n picioare;vedeti,asa e omul,in general croit,totdeauna sa se creada mai puteric decat "aproapele"sau mai bine zis"departele".Era o antinomie a momentului:eu,neras,nemancat,obosit,cu bocanci in picioare,el ,cu costum,cravata,odihnit.Am mai observat ca omul in general,care nu se uita in ochii altui om,te dezumanizeaza imediat,pentru ca a "observat"la tine ca esti timid,ori trist,ori nebarbierit,ori cu rucsac greu in spate,ori prost imbracat.
Daca as fi lucrat in Visegrad pe post de consultant bancar sau asigurari,cu siguranta i-as fi pus tanarului in costum si cravata,mari semne de intrebare.Dar asa,eu eram in ochii lui doar un calator obosit ,imbacsit....
Oricum,a trebuit sa mai intreb si pe un alt om unde este marcajul spre cetate.
Dupa ce am intrat pe marcaj,mi-am scos pantalonii lungi si mi i-am pus pe cei scurti;era groaznic de cald.Drumul spre cetatea Visegrad este in mare parte pietruit si marcat;nu te poti pierde si incepe chiar din centrul oraselului,dupa ce treci de biserica,la vreo suta de metri .
Pana la cetate am facut 40 de minute.Coborau multi straini.Atunci cand am ajuns,am ramas uimit de cata lume putea fi acolo.Multi unguri mancau un fel de pizze pe care isi puneau multa branza(eu credeam ca e branza,dar era cascaval).Curios si mult prea infometat,am decis sa imi cumpar si eu asa ceva.
"Pizza"de care vorbeam era de fapt langos,o alta bunatate culinara ,traditionala.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu