duminică, 17 februarie 2013

AVENTURI LA MALUL MARII-COSTINESTI,16 FEBRUARIE 2013

Sambata,16 februarie 2013,am fost la Costinesti.A fost invitatia lui Paul Dumitrescu,un prieten.
Scopul a fost de a fotografia epava ,fosta "Evanghelia"(acum,avand denumirea "Lozana") dar si de a merge cu un ARO M 109,de la Costinesti la Eforie Nord,pe tarm,trecand pe la Cap Tuzla si Far Tuzla.
Aventura la malul marii a fost una caraghioasa dar si plina de imprevizibil.Nu cred in anul sarpelui...veninos!! nici in babisme si prostii de genl asta.Merg pe ideea ca intamplarea ...se intampla, pur si simplu.
Despre "marele jeep" al lui Paul auzisem o sumedenie de povesti controversate:ba ca te lasa in drum,ba ca ii mai sare cate-o piesa.Paul a cumparat piesa cu piesa,de pe un  site dedicat ARO-istilor.Noi,prietenii,i-am recomandat sa-si ia macar un Matiz,la cati bani a "investit"in masina cu pricina.Dar cand pasiunea e pasiune,nu te intelegi neam cu persoana.
Pe16 februarie ,dis de dimineata ,am plecat spre Baneasa.Se anunta o zi mohorata rau de tot,una din acelea din care sa evadezi din capitala,cu orice pret.Incepuse sa ninga.La ora noua dimineata,la Mallul din Baneasa avea loc...asaltul carucioarelor pentru cumparaturi.Ieeee!!
L-am invitat si pe Radu Constantin,un alt prieten.Radu a fost "parolist"si a venit in timp util.
A venit si Paul,cu "Inamicul",vestitul ARO,fabricatie 1984.De cand am deschis usa din fata a "Inamicului",am avut senzatia ca ceva nu e in regula.Oglinda retro-vizoare din dreapta se misca ,geamul din stanga nu se inchidea pana sus iar Radu se facu ghemotoc,in spate.Ghinionul lui Radu a fost ca a stat in spate.Masina aceasta este decapotabila si prelata trasa peste masina lasa loc de aerisire,in spate.Radu  a fost invaluit de curentul si aerul rece.Pe la picioarele noastre se simtea un aer rece.Nu exista sistem de incalzire.Pana la Costinesti am facut frigul in masina.Ca o noutate,am mers pe noul tronson A2 ,de la Cernavoda la Medgidia.Autostrada este excelenta aici,in comparatie cu A2,de la Bucuresti la Fetesti,unde e plin de "petice"si gropitze.
La ora 13 am ajuns la Costinesti.Nu fusesem in viata mea acolo.Acuma era pustiu pe strazi si doar cainii vagabonzi isi faceau de cap.Presupun ca in aceasta statiune s-a construit mult in ultimii 5 ani,de exemplu.
Sunt vile noi iar resturile de materiale de constructii sunt lasate la voia intamplarii,la cate un colt de strada.Unele vile ale unor propietari care sunt din alte orase,sunt pazite de caini care abia asteapta sa te muste sau sa le dai ceva de mancare.Am vazut si multe gunoaie ,in spatiile dintre case.Nu pot spune ca e tot orasul asa,pentru ca noi am fost doar in zona epavei "Evanghelia"("Vestea Buna",in greceste).
In zona ei ,pe tarm ,se tot construiesc vile.Unele,exagerat de aproape de mare.Dar asta e strict afacerea propietarului si daca marea se va supara vreodata mai rau ,riscul apartine doar celor care au costruit asa de aproape.
Costinesti nu are nimic din ce ar putea fi "modelul litoralului bulgaresc".Am observat ca localnicii nu prea sunt obisnuiti cu turistii care vin iarna.Si in acest anotimp este frumos la Marea Neagra.De exemplu,am cules scoici de pe plaja,rapane mici si mari,dar si midii.Este chiar linistitor sa mergi pe plaja si sa asculti valurile,sa vezi pescarusii,sa te uiti la epava,in cazul de fata sau sa te intalnesti cu oamenii locului.
Dar prea linistit nu am fost ,pentru ca pe plaja a aparut o haita de caini .Am scapat ca prin urechile acului tarand micul rucsac dupa mine.Radu privea neputincios de la distanta.Este un sport macabru si national ca la fiecare institutie,colt de strada,butic,vila parasita sau in constructie,sa te incolteasca cate o haita de  caini.
Nici aici nu am scapat.
Epava Evanghelia,actualmente "Lozana"(strange name) a esuat,dupa cate spun unii,intentinat,in anii '60,pare-mi-se in 1964.A fost un cargoboat mic,de circa 10000 tone DWT care a apartinut armatorului grec Onasis.Nava a fost construita in anii '40.Mi-ar placea sa aflu mai multe despre navele esuate in zona de coasta a Marii Negre.Atata stiu despre aceasta si daca cineva stie ai multe,sa spuna.
Pe la patru dupa-amiaza,dupa zeci de poze facute in zona,am plecat spre nord,catre Farul Tuzla.Este un drum de coasta super-namolos la momentul actual,care face legatura cu localitatea Tuzla.Paul a demarat , si,cand a tras de schimbatorul de viteze,a ramas cu el in mana.Eu nu mai m-am putut abine si am izbucnit in hohote de ras.Paul s-a uitat o clipa ciudat la mine si am crezut ca ma pocneste,apoi a izbucnit in ras.
Radu,din spate,infofolit,spuse cu o voce stinsa:"asa ceva nu am vazut decat in filme".
Au inceput cautarile:Paul dadu cateva telefoane la colegii de pe forumul Aro,care locuiau in zona.
Din trei apeluri,numai unul a raspuns afirmativ,ca vine sa ne ajute adica.Se poate spune ca salvarea noastra dar si a masinii lui Paul a fost Sorin din Agigea,caruia ii multumesc si in acest mod.Sorin face parte dintr-un club de offroad ,care se numeste "offroad Dobrogea".El a venit in 2 ore cu ditamai tancul de masina si ne-a tractat.Ne-a invitat in "tancul" sau si ni s-a parut ca acea caldura este o trecere de la iad la rai.
Am ajuns acasa la Sorin si am asteptat pana cand acesta a schimbat schimbatorul de viteze ,la masina lui Paul.Pe la 12 noaptea am plecat cu teama dar cu o oarecare speranta ca vom ajunge acasa,fara sa-i mai cada masinii ceva piese.
Multumim inca o data lui Sorin din Agigea.Cu ocazia asta,ne-am facut noi prieteni.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu