duminică, 10 februarie 2013

"HOTUL ! STRIGARA HOTII!!"-FUNDULEA 9-10 FEBRUARIE 2013

Daca nu s-ar fi intamplat un incident de genul celui pe care o sa vi-l povestesc mai jos,nu as fi scris aici decat despre o excursie idilica pe la salba de lacuri Mostistea -Calmatui.
De 4 ani de zile merg la Darvari,judetul Calarasi,pentru ca am motivele mele strict personale.
Ieri,sambata,9 februarie 2013,am facut la fel.
Am luat maxi de la Cora Pantelimon,si am coborat in Fundulea.In circa un km esti la primul lac,coborat acum la rangul de balta.Balta(lac,repet)se numeste mai nou "Balta Fundulea 1 si 2".E concesionata.
Ieri mi s-a ntamplat neintamplata:faceam poze la lac si a oprit o masina in care se aflau 2 indivizi.
Unul,mustacios si mai aprins la fata mi-a spus:"stiti ca nu e voie sa faceti poze?"
Cum eram fascinat de lac,de valuri,nu am stiut ce replica sa-i dau mustaciosului.Eu nu m-am nascut ca sa dau replici,nu traiesc pentru replici si nu imi ocup timpul cu replici.Eu ma consider un om educat si normal la cap.
Tipul a continuat cu ceva ce mi-a re-amintit ca Romania este anarhica,nici macar libera si democrata.
El mi-a spus ca imi confisca aparatul si ca-mi sterge pozele.Stiti cum se numesteconfiscarea unui bun ,pe strada?Se numeste talharie!!
Nu stiu cu cat se pedepseste dar omul nostru a continuat:"mergem si la politie".
Eram bulversat si imi venea sa ii spun ca sunt unii din Darvari care fura ceva palpabil,adica peste,dar m-am abtinut.Omul se inrosise,era agitat si m-a intrebat de ce nu am venit la el sa-l intreb,ca el este patronul.I-am spus ca de unde sa stiu eu cine e patronul si nici nu am de unde sa-l iau.
Pana aicea,ca aicea,insa o sa vedeti momentul -surpriza."Siii-shoc",cum ar zice unii!!!
Intorcandu-ma la Bucuresti,am cautat pe internet chestii de genul "este interzis sa faci poze la balti private??"bla bla.Nu  am gasit nimic in acest sens.
Dar,ce idee mi-a venit????
Am cautat site-ul astora si l-am gasit.Ce credeti ca am descoperit acolo???
Pozele lui Ciprian Teodorescu,adica pozele mele,furate de acesti indivizi de pe albumul intitulat "Fundulea-21 aprilie 2011.
Iata ,asadar,stimati cititori cum hotii striga: hotul!!
Deci ,sa recapitulam:eu,Ciprian,hot de imagini de natura iar ei,marii patroni,hotii de poze de pe albumele hotului de imagini.
Trec la un alt capitol,pentru ca nu mai pot sa tac.Am tacut cam mult si nu e sanatos.
Judetul Calarasi este cel mai prost judet la capitolul impaduriri,avand doar 4% din 20%,cat ar trebui sa se impadureasca.Vine organizatia mea de voluntari in satele judetului Calarasi,ca sa le impadureasca lor zonele.
Ei,satenii ,nu sunt in stare,in schimb sa planteze,iar eu,daca fac o poza si o popularizez,castigand si ei,dar si aia cu "balta lor",sar de cur in sus ca fur imagini ,naturii.
Satenii din zona Fundulea arunca in prostie gunoaie in zona lacurilor-intitulate balti de pescuit.Arunca peturi in prostie, marginile drumului,de la Fundulea,la Darvari,fiind pline de gunoaie.
Ne invartim intr-un imens cerc vicios din care nciodata nu vom scapa:ne-educatia,care nu neaparat o consecinta a lipsei banului,ci a nepasarii.Noi facem din tantar ,armasar,pentru o poza surprinsa pe marginea unui lac,dar nu vedem ca satenii fura peste si arunca peturi la greu sau ca tiganii vin si aduna tot ce util sau inutil de pe campul agricol sau din viile oamenilor.Noi vedem doar ca a venit unul de la Bucuresti si a furat o poza ,lacului Mostistea -Calmatui.Uraaa,ce fericire.Dar voi,aia de la Fundulea,cum e,cand vin asociatiile din Bucuresti sa va planteze in judet copaci,sa va stranga gunoaiele,ziceti,cum e?
Suntem cea mai slaba tara privind absortia fondurilor europene.La Fundulea s-ar fi putut face educatie ecologica,in scoli,prin aceste fonduri.Copiii ar fi invatat ca e urat sa arunci gunoaie pe malul unui lac sau ca e important sa reciclezi acele gunoaie.
Am vrut sa spun de fapt,ca ne ucide forma,fara continut.
Pentru marii patroni de la "Balta Fundulea" e o imensa victorie ca i-au zis unui calator singuratec si nevinovat ca e interzis sa faci poze,dar nu vor sa vada ce e in jurul lor.
Sa nu uite totusi ca niste oameni "corecti",mi-au  furat pozele de pe albumele mele picasa si le-au postat pe site-ul lor.
O sa las sa curga lista de injuraturi,din partea marilor patroni ai baltii.
Nu de alta,dar vreau sa vedeti totusi diferenta.


2 comentarii:

  1. Ih! Ce chestie!
    Ai putea sa le scrii un mail alora, eventual celor care "conduc" Baltile, sa le spui cat sunt de indioti mai ales ca cei care au facut site-ul cu cei care pazesc lacul si cei care conduc pe-acolo sunt oameni diferiti si pun pariu ca n-au habar unii de altii, care de pe unde fura si care ce pazeste.

    Altfel, e o mare mizerie, dra nu renunta la a lua atitudine. Eu am luat in cateva cazuri si stii ce? s-au rezolvat! M-am mirat ca s-a intamplat si ca institutiile statului au reactionat, dar iata ca au facut-o. Am trimis mail si mi-am dat datele reale, poate asta a contat - stiu ca in general sesizarile anonime sunt ignorate...

    Mult succes!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cunosc, la mâna a doua dacă pot să zic aşa, o familie din Fundulea. Iresponsabili de la cap la coadă. Culmea iresponsabilităţii o atinge mama care, deşi e până-n gât în necazuri, deşi cu greu reuşeşte să-şi crească plozii din micul ei salariu, este extrem de fericită să-şi cumpere o bere când dă de ceva bani (ziua de salariu sau un credit nou făcut cu o totală lipsă de discernământ) deşi astfel îşi lipseşte copii de un caiet, pix, sandwich sau alt element cu adevărat necesar.

    Ei bine, de la astfel de oameni nu poţi să ceri moralitate, educaţie ecologică, logică.

    Asta nu înseamnă totuşi că e bine să-i laşi de capul lor.

    Este OK şi să încerci să-i ajuţi, în forma în care ajută organizaţia care împădureşte pe acolo dar este în egală măsură de corect să le baţi obrazul când pică în penal (sau poate doar contravenţional, nu ştiu exact cum stă treaba cu drepturile de autor).

    Ciudaţi oameni trăiesc în ţara asta... :(

    RăspundețiȘtergere