sâmbătă, 6 februarie 2016

PIATA SEMINTELOR LIBERE,EDITIA A TREIA,BUCURESTI,6 FEBRUARIE 2016

Astazi,6 februarie 2016 ,am participat la cea de-a treia editie a Pietei Semintelor Libere,oganizata de catre Adina Moise din Alba-Iulia.
Practic,in ce consta,la modul cel mai simplu,aceasta "piata"?
Anuntul este dat pe facebook,in primul rand.In al doilea rand,vin doar cei interesati in a gasi o alternativa viabila de a manca sanatos.Si cand spunsanatos nu ma refer la produsele din supermarketuri,nici macar alea pe care scrie "Bio",ci pur si simplu,sanatos,adica sa-ti cumperi rosii,de exemplu,de la taran,din gradina.Cum taranul sau producatorul nu prea vine pe la targuri din astea,fiind pe bune spetit cu munca,si cum cineva benevol,trebuie sa-i faca reclama,marketing,atunci ia fiinta o asa numita piata.Desigur,sunt si cetateni care doresc sau vor dori sa se ocupe cu agricultura de subzistenta,adica a celui mai mic producator.Cand am spus ca ma pasioneaza permacultura,nu am spus in gluma.Anul acesta am adus seminte de Paulonia Tormentosa,adica acel arbore gigantic,chinezesc,care creste ca fat-frumos,intr-un an,cat altii in zece.Am mai adus seminte de marar,fenicul,ceapa rosie de Buzau,salata,dovleac,ardei Calabresse,vinete vietnameze.Pe astea le-am pus eu in balcon,anul trecut.Aaa,si sa nu uit de rosiile de la Shabla Be,Bulgaria.Am avut vointa de fer sa le ud,sa le cresc.Anul asta mi s-a promis un teren,undeva in sudul tarii,si sa vad ce iese.Deci,seminte libere inseamna in primul rand sa fi liber,vizionar,sa nu-ti pese de micile rautati ale altora si sa pui seminte,apoi sa poti vedea daca poti scoate ceva din ele.Noi am facut schimb de seminte iar anul asta aud prima data de Tamarillo,care habar n-am cum arata.M-asteapta din nou surprizele semintelor,si parca sunt un copil vazand sau pandind cum cresc.La mai mare!
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu