joi, 19 octombrie 2017

Traversarea Muntilor Baiului, de la Azuga la Traisteni, 14 octombrie 2017

Traseul descris si propus se refera la traversarea unei parti din creasta Muntilor Baiului ,incepand din Azuga si terminand in Traisteni.
Traseul este marcat cu cruce rosie si se poate face,la o zi, in aproximativ cinci ore si jumatate, de la capatul de sus al partiei Sorica, si in 7 ore,de la baza partiei.
In ziua de 14 octombrie 2017 a batut vantul cu putere si telegondola nu a functionat.
Exista un tren foarte bun,cel de ora 06:00, cu plecare din Gara de Nord ,care va sosi in Azuga la ora 08:00.
In Gara de Nord m-am intalnit cu cei trei participanti la excursie; singurul excursionist cunoscut era Dragos, amic vechi de drumetii montane dar si prin padurile din sud ale patriei.
Am avut placerea sa mergem si cu un american din Missouri ,insotit de prietena lui, romanca.
Pana la telegondola am facut vreo 40 de minute.
Am urcat partia Sorica.
Batea vantul,sus,foarte tare,si am fost nevoiti sa punem manusile si gluga.
Strat de zapada,destul de mare pentru aceasta perioada a anului,dar si pentru aceasta altitudine,era de la Varful Sorica, 1566 metri ,pana in Saua Cazacului, 1690 metri.
De-asemenea ,pe fata ce coboara spre Valea Prisloapelor,mai era strat de omat.
Pe sub piciorul de munte al Cazacului sunt 2 izvoare,la indemana.
Sagetile de marcaj ne mai atentioneaza cat timp mai facem pana in Traisteni, in momentul in care incepem traversarea Culmii Orjogoaia. Vestea buna este ca a fost renovata stana din Petru.
Aici am stat de foarte multe ori,de vreo 5 ori singur si de trei ori impreuna cu prietenii muntilor.
Celor 2 noi veniti le-am prezentat o scurta lectie de navigatie montana, cu busola si harta, insa inainte de a pleca,jos,la baza telegondolei.
Vantul sufla tare si putea rupe harta. Nici sa stam undeva,pe jos,nu se putea,ca sa gustam cate ceva.
Am decis sa facem o oprire importanta la stana Orjogoaia.
Tura aceasta n-a avut cusur,in sfarsit, si ,in momentul in care am terminat-o,m -am simtit fericit si sigur pe mine.
Oricum ar fi fost, eram sigur pe ceea ce fac,pentru ca turele propuse pe facebook,la care invit cetateni necunoscuti, sunt ture verificate si rasverificate de mine.
Ar fi rusinos sa nu stiu traseul propus.Tocmai de aceea imi fac temele,constiincios.
Am observat ca singurele mele fericiri au devenit excursiile montane sau plimbarile in aer liber,prin paduri.
In rest,viata mi-a devenit un calvar,datorita unor cetateni pe care nu ii pot numi aici,dar si datorita mizerabilului Bucuresti. Aici,in acest oras, nu mai ma regasesc.
Celor 2 indragostiti le dadeam discret explicatii, nu puteam sa-i deranjez sau sa stau asa de aproape de ei.
Le-am lasat un spatiu de desfasurare doar cat sa nu-i pierd din priviri.
N-am uitat totusi,cum e sa fi indragostit de cineva si nu e frumos ca altcineva sa se bage in tine.
Am mancat la stana din Orjogoaia,si vestea buna este ca si ea a fost renovata, adica i s-a pus un nou acoperis.
Aici ,Dragos a scos o fasole cu carnati si l-am servit si pe american.
Era haios pentru ca repeta niste feluri de mancare traditionala,cum ar fi mamaliga sau sarmale.
Drumul de coborare catre Traisteni,de la Orjogoaia, este de vis: treci printre zade mari, acum ingalbenite.
Pe creasta Neamtului am zarit foarte putina zapada.
De-asemenea, putem merge foarte bine intre Saua Cazacului si Traisteni, nefiind decat petice de zapada.
In sfarsit ,am intalnit 2 turisti multumiti.
Din Traisteni am cumparat cascavea.Aici este si un targ al cascavelei,toamna,in septembrie sau octombrie.
Comuna este foarte lunga,si pitoreasca,cu gospodarii frumoase.
La ora 17:00 am luat rata locala ,spre Campina. Costa 9 lei si atentie, ca este ultima.
La Campina am ajuns la ora 18:00 iar la ora 19:00 este maxi-taxi catre Bucuresti.

1. A fost o tura pe cinste . S-a trecut din toamna in iarna si din nou in toamna calduta .