joi, 3 martie 2016

PADINA TATARULUI,3 MARTIE 2016

Joi,3 martie 2016,am facut o excursie speciala in Parcul Natural Comana,pentru Mihai B.si Mihaela D.,o fotografa profesionista.Ei nu au apucat sa vina sambata trecuta in Padina Tatarului,pentru a fotografia brandusa galbena de primavara.Aceasta floare nu apare foarte des si nu in multe locuri.Sub aceasta forma,pe care o veti vedea in fotografie,mai apare in Muntii Dobrogei.
M-am gandit sa fac aceasta excursie,la cerere,pentru ca ,asa cum spune si marele antreprenor roman,Andy Szekely,este important ca pasiunea,"hobby-ul" de week-end,sa ti-l extinzi in timpul saptamanii,daca vrei ceva mai serios.Deja stiu ce vreau,cel putin mental.Romania ar progresa urias daca micii vizionari,antreprenori,ar fi lasati sa progreseze,de catre mamutii statului roman,incremeniti in trecut sau in sabloane,abuzive legal.
Mihai este o rara avis in mica "societate a iubitorilor de natura"pentru ca el nu vede munte munte si iar munte.
Spre exemplu,stie denumirile stiintifice a zeci de plante,le stie,pe aceste plante,le fotografiaza,se intereseaza.
Domnisoara cu care am fost era uimita de cate stim si am fost intrebat iarasi daca fac vreo cercetare in domeniu botanic si i-am spus ca eu sunt economist,de fapt,insa "pasionat",mult mai mult ca o pasiune.Sa stii sa-ti slefuiesti calitatile sau abilitatile pe care natura ta umana ti le-a dat,este o iesire din rahatul sinistru al tot atat de sinistrei tranzitii romanesti.Sa stii sa faci asta,nu poate fi decat un lucru sanatos mintal si de ce nu,si financiar.Intr-o societate cat de cat normala,orice om trebuie sa aiba zambetul pe buze,cat mai natural,nu fals.Si asta poate proveni numai dintr-o viata normala.Dar,in conditiile date,in Romania zilelor noastre,viata cetatenilor,in majoritate,nu este normala.Ne-am obisnuit sa ni se dea,sa ne dea altii solutii,sa ne vaicarim in fata televizorului,asteptand sa pice ceva sau cineva.Noi,romanii,asteptam o noua revolutie,exterioara,care nu mai vine.Cine credeti ca trebuie sa o faca ,fratilor?Nu tot voi,nu tot noi?
Dimineata am plecat la sase cu tramvaiul 25,neschimbat de 50 de ani,la propriu.
Romanii se imbrancesc si au acelasi stil vestimentar,acelasi scuipat ordinar,pe strada,aceleasi temeri ca intarzie la"servici"si ca sunt dati afara.Romanul are curaj doar cu romanul,tot ca si el.Romanul e curajos in trafic,in tramvai,troleibuz,metrou si pe strada.Cand e vorba de drepturile sale,romanul este tablou,nu zice nimic.Ma uit la societate.Nu este schimbata,cei ce pleaca la sase,in schimburi,poate,au niste metehne tare urate.Imping,injura,scuipa pe strazi.Este sanatos sa-i eviti,poti sa te alegi cu pumni,ca de,e plina tara de Pausici,mai mari sau mai mici.
Fratilor,asta vad eu zilnic.Si in privinta excursiilor astora,trebuie mereu si mereu sa ma feresc.Daca te vede romanul ca pleci,si iar pleci,cu rucsac,mic sau mare,romanul zice ca ai bani,te priveste urat,te poate imbranci in tramvai,de nervi si invidie.Tu esti altfel.
Cand am plecat in vreo excursie,in timpul saptamanii,cum a fost de exemplu,ieri,mereu ma ascundeam de aceasta societate bolanda.De ce?Simplu:lumii ii place sa fi doar ca ea,sa nu iesi din tipare,sa iei acelasi metrou toata viata...
Lumii nu-i place diversitatea,ci kimir-senismul de tip romanesc.
Ieri m-am intalnit cu Mihai si Mihaela,la Eroii Revolutiei,la sase treizeci.Au fost punctuali.Mihaela tocmai venise din Oman si avea un bronz foarte fain.
La Comana,cand am ajuns,pe la sapte treizeci,era rece,degetele de la maini abia miscandu-le.Pe platou,aproape de Valea Gurbanului,era una aer tare ,ca de munte.Sunt indragostit la modul serios,de Comana.Ceva misterios ,o forta puternica,ma atrage aici.
I-am dus pe cei doi cetateni,cu o precizie de ceas elvetian,la brandusele de primavara,in Padina Tatarului.In drumul nostru am intalnit si ruscus aculeatus sau ghimpele,o planta ocrotita,aici.Desigur,ruscus aculeatus isi duce existenta ascunsa,intr-o alta rezervatie a Comanei.
Aici se afla si celebrul bujor,care este tot asa,foarte rar intalnit.Trebuie doar sa cunosti locul.
Am adunat urzici pentru Angela,ca ii promisesem.Din pacate,la ora zece ne-am si retras,Mihaela trebuind sa fie la un eveniment fotografic.

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu