duminică, 18 august 2013

Parcul Natural Comana,18 august 2013

Duminica,18 august 2013,am revenit in Parcul Natural Comana,intr-o excursie scurta,de cateva ore.
Am ajuns foarte tarziu la capatul tramvaielor 25,4 si 7,adica la Progresu.De aici puteti lua maxi-taxi pana la Comana sau Vlad-Tepes.Costa 8 lei un dus.
Am stat la maxi-taxi 2 ore ,de la 10:30 la 12:30.Asa e la noi cand e "sarbatoare".Barem de-ar fi fost o sarbatoare,dar a fost o comemorare pe 15 august...
In fine,am ajuns la Comana la ora 13,nu inainte de a trage pe nas un miros groaznic de parizer cu usturoi,mancat pe nerasuflate de catre o cucoana,in maxi.Basca mai vroia si manele.Halal democratie,nene.
Asa cum am precizat in articolele anterioare despre PNC,exista 10 zone de protectie integrala pe care le-am enumerat atunci si am promis ca le voi descrie pe rand.
In aceasta excursie de cercetare mi-am concentrat atentia pe zona de "granita"dintre Saraturile Comana-Gradistea si rezervatia Valea Hotilor,ambele prezentand specii rare de flori,dar si de pasari.
Saraturile Comana -Gradistea se afla in nord-estul Parcului Natural Comana si ocupa o suprafata de 99 ha.
Raul care traverseaza aceasta rezervatie se numeste Neajlov,care se varsa in Arges.
In aceasta parte de nord-est nu fusesem niciodata si astazi am descoperit lucruri utile,dar si situatii neplacute.
Cum ajungem in cele 2 rezervatii amintite anterior?
Din centrul comunei mergem la stanga,traversam pe langa Liceu,traversam calea ferata,apoi lasam pe stanga o strada lunga si dreapta.Urcam o portiune in panta,asfaltata,care este in fata noastra.Strada respectiva tot urca,apoi urcusul se domoleste.La capatul ei observam o casoaie,pe stanga.Mergem pe un drum prafos,in stanga,care coboara spre Neajlov.
Nu putem tine malul,din pacate.
Urcam un mic deal,apoi pe platoul dealului,se configureaza o poteca.Daca vrem sa facem poze cu Neajlovul,ne putem abate de la poteca,printr-o coborare relativ abrupta.
Daca la orele 13 ,tantarii nu erau agresivi,la orele 16-17 atacau non-stop.Noroc ca mi-am rupt o creanga de stejar si m-am aparat cu ea.
Poteca aceasta am tinut-o aproape 3 ore,pana cand am dat,la un moment dat,de marcaj cruce albastra.
Inca o data precizez ca zona aceasta intra in protectie integrala a P.N.C.si iata cateva actiuni care sunt interzise,prin lege:
1.Nu se face focul in padure-incalcare de lege;am vazut o vatra de foc,coborand pentru poze,la Neajov.
2.nu se arunca gunoaie-peturi,pungi,saci etc-incalcare a legii;langa vatra de foc,am vazut,evident,gunoaie(peturi).
3.pasunatul interzis-incalcare a legii;am vazut o cireada imensa de vaci,cand era sa inchei circuitul,si sa ies spre Mironesti.
4.nu se construieste nimic intr-o zona de protectie integrala a P.N.C. -incalcare a legii;este a treia stana din interiorul Parcului Natural Comana,pe care o vad.
Am zis ca era sa inchei circuitul pentru ca am fost oprit de dulaii de la o alta stana.Dulai fara jujee,incalcare a legii.Deci,intelegem libertatea????Ei bine,nu!
Am descoperit 2 izvoare cu apa foarte rece,lucru util pentru turisti.
Am facut cale intoarsa si mi-am spus ca trebuie sa vin in zona mai spre toamna,cand vor pleca ciobanii cu cainii agresivi.
La intoarcere am venit pe acelasi drum,doar pana la jumate,pentru ca am preferat sa ies in stanga la drumul de asfalt care duce catre Mironesti,la stanga,cum iesi din padure,si la dreapta ,spre Comana.Am zis ca fac o afacere si ca odata iesit din padure,voi scapa de tantari.Dar mai abitir m-au atacat.In timp ce eram cu gandurile mele,spunandu-mi ca trebuie sa maresc pasul pentru a prinde maxi-taxi de ora 18,a trecut pe langa mine o masina,in viteza.Apoi,a oprit.Soferita,o fata la vreo 20 de ani m-a intrebat daca nu vreau sa urc.
I-am spus ca da,pentru a prinde maxi-taxi,la Comana.I-am spus ca de fapt merg la Bucuresti.M-a intrebat unde stau.I-am spus ca in Drumul Taberii.A ras in hohote,ea si prietena ei,pentru ca ne-am dat seama ca suntem...vecini de cartier!!!
Sincer,in patru ani de zile nu a oprit nimeni sa ma intrebe,prin aceste tinuturi,unde merg si daca n-as vrea sa ma ia catre Bucuresti.Apropo,astazi ma intreba lumea de Delta Neajlovului,unde e.Ce curios,tot timpul aud intrebarea asta.Comana are totusi 24950 ha !!!
Iti multumesc mult ,Silvia!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu